דיאטת פליאו מרפאת ילדים הסובלים מאוטיזם?

"הרבה ירקות ירוקים, די גבוה בשומנים, הרבה ירקות, הרבה בשרים, מעט מאוד פחמימות וכמעט בכלל לא סוכר" עונה האב בתשובה לשאלת המראיינת ברשת פוקס. הילדה טולה, מצולמת בגיל 3 לפני שהחלה בדיאטה ושנה לאחר מכן. ההבדל ניכר.
ד"ר באך, הרופא שהמליץ על הדיאטה, מציין את האיסור לאכול גלוטן (לחם, עוגות, פסטה) וקסאין (חלב וגבינה). אומר הרופא: "כ-60% מהחולים באוטיזם יכולים להיטיב את מצבם כתוצאה מהדיאטה" ובסוף הראיון אומר ד"ר באך: "יש תקווה אמיתית לשיפור אצל ילדים עם אוטיזם – בריאותם, כל הקוגניציה שלהם, כל האינטראקציה ולשמחתנו אנחנו מרפאים יותר ויותר ילדים וזה מה שמלהיב"

עכשיו תארו לכם מה היה קורה אם חברת תרופות הייתה עולה על תרופה עם תוצאות דומות – כמה כסף ואמצעים היו נשפכים על פירסום המסר – יש תרופה לשיפור מצבם של רוב הילדים הסובלים מאוטיזם!
כמו שהמצב היום הפירסום היחיד שתראו בארץ בזמן הקרוב יהיה כנראה בבלוג הנידח הזה.

ואם מישהו חושב שלילדים אוטיסטים יש גנים שונים לגמרי מאלה שלנו ולכן הדיאטה הזו חיונית להם אך אנחנו יכולים להמשיך בתזונה מערבית רגילה בלי שיקרה לנו כלום אז איך אומרים? שיהיה בריא…
ואגב, הורים לילדים הסובלים מאוטיזם יעשו טוב אם יחפשו אינפורמציה על ויטמין D ואוטיזם כאן למשל.

שנהיה בריאים

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא דיאטת פליאו מרפאת ילדים הסובלים מאוטיזם?

  1. מאת נעמה‏:

    יצאה לך כותרת כמו במעריב.
    אבל התוכן ראוי בהחלט 🙂

    • מאת miki‏:

      כן הכותרת קצת פסקנית אבל בדקתי טוב והרופא משתמש במושג Recover שזה בעברית להחלים. אני מניח שאם זה יעיל ל-60% מהילדים כמו שמדווח הרופא אז חלק נרפאים לגמרי וחלק רק משתפרים. בכל מקרה הכותרת נכונה בהתאם לתוכן של הכתבה של פוקס. אולי הרופא בכתבה הגזים. צריך לחכות ולראות.

      • מאת אפרת‏:

        הרופא בכתבה מאוד מתון ומאוד נזהר בלשונו.
        הוא אומר בדיוק מה שכתבת – שחלק מהילדים כבר לא נמצאים כלל בספקטורום אוטיסטי/נרפאים/מחלימים ועבור חלק המצב מאוד משתפר. וככל הנראה ל-40% הנותרים זה לא עוזר.
        מה שמעלה לדעתי את ההשערה שיש אוטיזם שמקורו אחר, אך סממניו דומים (או שאפילו התוצאה הביוכימית בגוף ממש דומה/זהה, אבל שוב, המקור להפעלת האפיגנטיקה הוא שונה).

        מה שמאוד מכזב בכתבה הוא שכאשר פונים לילדה היא לא מגיבה כלל. רואים שהיא מביטה אל אביה, אבל לא ממש מדברת ובטח לא משיבה לכתבת, והאב עונה בשמה. גם כל האופן שבו היא נראית -מרוחה בידיים של האב, לא ממש נראה מרשים או תורם להעברת המסר של הכתבה.

        דווקא הרופא הרשים אותי הרבה יותר בדבריו. זו כנראה המשפחה היחידה (או מהבודדות) שהסכימה להחשף, ולחשוף את הבת שלה.

      • מאת מיקי בן דור‏:

        הכיוון הנכון הוא לערוך ניסוי מבוקר כמובן.

  2. מאת מיכל‏:

    recovery בעברית זה שיקום ו"קייסין" (כפי שהרופא מבטא את זה) בעברית מקובל לכתוב ולהגיד קזאין (kaza-in)

  3. מאת livliv‏:

    1. לפי איך שהילדה לא מגיבה, היא עדיין אוטיסטית. אני מאמינה שאוטיסטים שיצאו מהספקטרום לא היו אוטיסטים. הילדה הזו רק השתפרה ברמת התפקוד.
    2. אני נגד ריפוי אוטיזם . אוטיזם אינו מחלה אלה שונות נוירולוגית. אנשי מחקר עדיין קוראים לזה ליקוי. יש הבדל בין לקות למחלה. דרך אגב השתתפתי במחקר בו ציטטו דברים שכתבתי בפורום אס"י כדי להוכיח שאוטיזם זה רק שונות מוחית ולא מחלה.
    3. אתה היחיד שלא תקפתי על כתיבה כזו.
    4. כבר בכנס שהיה בפרק הירקון ב-12/10/2012 רציתי להסביר לך על האמדה שלי בנושא.

    אני נגד ריפוי אוטיזם מכיוון שכשירפאו את האוטיזם בעצם ייעלמו היכולות ביחד עם האוטיזם לפי תאוריית הפיצוי. אנשים שכתבו על ניסיון ריפוי אוטיזם כתבתי אתה גיזען . אם היה ניסוי לניסיון להפוך אנשים לא אוטיסטים לאוטיסטים הייתה מתנגד בצדק.
    היה משהו שנכנס לשטח לא שלו וכתב למרות שכתוב בתקנון של הפורום על ניסוי של הורמון על השפעה על האוטיסטים ברמת תפקוד גבוהה ( תסמונת אספרגר) תראה איך הגבתי.
    http://forums.acisrael.org/viewtopic.php?f=2&t=1525&sd=a
    וכנס לכאן
    http://forums.acisrael.org/viewtopic.php?f=2&t=1525&sd=a&start=30

    אתה נראה לי אדם טוב זה רק כדי שתדע את העמדה שלי בנושא.