למה אמריקה משמינה?

2/3 מהאמריקאים נמצאים במצב של משקל יתר (overweight) או השמנת יתר (obesity). במילים אחרות רוב גדול של האמריקאים שמנים מאוד! 30% מהילדים נמצאים במצב דומה! פי שלושה מאשר בשנות ה-80.

דו"ח שהתפרסם לאחרונה בארה"ב מנסה למצוא את הסיבות לשינוי. בשנת 1980 הממוצע הלאומי להשמנת יתר של מבוגרים היה 15% היום הוא 25%. רבע מהאמריקאים הם אוביס!

הדו"ח מנסה לאתר את הסיבות וכרגיל חוזר על המנטרה שהאמריקאים פשוט ילדים רעים. בכל זאת מחברי הדוח נכנסים גם לפרטים שאם קוראים אותם נכון (וקוראים כמה מהפוסטים על אינסולין ופרוקטוזה בבלוג הזה) מתחילים להבין את הכיוון.

מאז 1985:

  • צריכת הירקות והפירות עלתה ב-19%
  • צריכת הדגנים המעובדים גבוהה פי שתיים מהמומלץ
  • צריכת סוכר עלתה ב 22%
  • צריכת חלב ירדה ב-39% (לא נאמר מה קרה לאחוז השומן בחלב שעוד נצרך אך ברור שהוא ירד)
  • צריכת משקאות ממותקים עלתה ב-137%!
  • צריכת מיצי הפירות עלתה ב-34%
  • צריכת משקאות הפירות עלתה ב-69%

משום מה אין הדוח נותן השוואה של כמות השומן מן החי או השמן שנצרכת היום לעומת 1985, אולי כי יש ירידה והמחברים נמנעים מלהתעמת עם המסקנות. אני לא צריך מחקרים. המקרים של שומנו-פוביה שאני נתקל בהם לעיתים קרובות מוכיחים לי שתעמולת האנטי שומן עשתה את שלה. אין ילד שלא "יודע" היום ששומן משמין ו"שומן מן החי סותם את הורידים". כמו שבשוודיה ירדה צריכת החמאה ב 50% באותם שנים ( ראה פוסט ) כך המצב גם בארה"ב.

עוד אומר הדוח שהאמריקאים אכלו ב-2002 כמות גבוהה ב-300 קלוריות ביום ממה שאכלו ב-1985.

למה הם אכלו 300 קלוריות יותר? בגלל שהם ילדים רעים? זה מה שמחברי הדוח היו רוצים להעביר לקוראים. בואו נכנס את האמריקאים בכנסיות ונארגן שורת מטיפים מפחידים במיוחד וכך ננצח את השד שנכנס בעם האמריקאי החל מ-1985.

מחברי הדוח לא מנסים לבדוק האם בשנת 1985 קרה משהו ששינה את התנהגות האמריקאים בצורה כל כך יסודית.

ובכן לא ב-1985 אבל ב-1982 הוכריזה הממשלה על "פירמידת המזון". האמריקאים התבקשו על ידי מדינתם להעלות את כמות הפחמימות והפירות ולהוריד את כמות השומן מן החי בדיאטה שלהם. התבקשו זה ביטוי עדין, יותר נכון לומר שהם עבר שטיפת מוח. ולפי מה שאנחנו רואים הם אכן נענו.

למי שקרא את הפוסטים  כאן על האינסולין והפרוקטוזה ברור מה קרה. האינסולין הנוכח תמיד, תוצאת אכילת כל כך הרבה פחמימות (כולל סוכר) לא מאפשר ללפטין לשדר למוח הרגשת שובע. כך קורה שאוכלים 300 קלוריות נוספות בכל יום. בנוסף – הפירות, מיצי הפירות, משקאות הפירות, המשקאות הקלים כולם מכילים כמויות עצומות של פרוקטוזה שאינו מפסיק לתקוף את הכבד ושהופך ישר לשומן סביב הכבד.

מחברי הדוח מצביעים על שורה של מחלות שמחקרים גילו קשר בינם ובין השמנת יתר – מחלות לב, סרטן, דימנטיה, אלצהיימר, דיכאון, מחלות כליות, שיגרון ואוטו-אימוניות אחרות.

הם אינם יודעים איך בדיוק גורמת או מעודדת השמנת היתר את אותן מחלות. לא עולה בדעתם המחשבה שהשמנת היתר לא גורמת את אותן מחלות אלא שלכל המחלות האלה ולהשמנת היתר יש גורם משותף אחד – הדיאטה הסטנדרטית האמריקאית כפי שהיא מתבטאת בפירמידת המזון. היא שגורמת עודף אינסולין כרוני שתוצאותיו תוארו בסדרת הפוסטים הנ"ל . היא שגורמת התקפה בלתי נפסקת על הכבד עם התופעות שתוארו בפוסט הנ"ל על הפרוקטוזהוממשיכיו.

לסיכום –  ב-1982 החלה ממשלת ארה"ב בניסוי התזונתי הגדול ביותר בתולדות האנושות, ניסוי שהכתיב דיאטה שבמצח נחושה התעלמה מניסיון שנרכש במשך מליון שנות חיים באמצעות האבולוציה. היום, 37 שנים לאחר מכן נמצא העולם המערבי במשבר רפואי וכלכלי-רפואי נורא.

אל תחכו לממשלה שתודה בטעותה. היא לא תעשה זאת. פוליטיקאים ופקידי ממשלה אינם בנויים להודות בטעויות, במיוחד בסדר הגודל הזה.

אין ברירה, הדרך היחידה לצאת בריא מהעסק היא ללמוד בעצמנו ולקחת אחריות על חיינו. הממשלה טועה בהרבה דברים או יותר נכון היא צודקת במעט מאוד דברים. הדיאטה הלאומית הסטנדרטית האמריקאית שכל העולם אימץ היא לא אחד מההצלחות המסחררות של התערבות ממשלתית בחיינו.

התוצאות על השולחן.

שנהיה בריאים

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.