סטטינים – יש תמורה לתופעות הלוואי האיומות?

סטטינים (ליפיטור, סימוביל, ליפידל) הם קבוצת התרופות הנמכרת ביותר בעולם. המספר האחרון שראיתי למכירות שנתיות הוא 28 ביליון דולר מתוכם ליפיטור היווה 16 ביליון דולר.

הסיבה שסטטינים היא תרופה כל כך נמכרת היא שהם מורידים את רמת הכולסטרול "הרע".

אם יש דוגמא למניפולציה שחברות מסחריות מסוגלות לבצע בגופים ממשלתיים, סטטינים היא הדוגמא.

מקדמי הסטטינים הצליחו לקחת מרכיב חיוני ביותר לבריאותנו – כולסטרול – ולשנות את תדמיתו ל"רע" על ידי מערכת מדהימה של מחקרים שנשלטו על ידיהם ושעוותו כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

בחירה מושכלת של הנבדקים, אי דיווח שלמחקרים עם תוצאות שליליות מבחינתם, הסתרה שיטתית של תופעות לוואי נוראיות, שיחוד מתוחכם (אין מילה אחרת) של כל מרכיבי המערכת הרפואית על ידי מתן כספי מחקר, פיצוי רופאים וחוקרים על הרצאות, ימי עיון בהוואי וכו' הביאו את הרופאים ומשרדי הבריאות בעולם להוריד עוד ועוד את רמת המטרה של הכולסטרול "הרע".

אין לי זמן כרגע להיכנס לעומק הנושא ואני גם לא בטוח כמה מכם הייתם קוראים פוסט ארוך בנושא אך הנה אתמול התפרסם מאמר שעושה את העבודה לא רע ואני מניח שגם יקבל יוקרה מדעית גבוהה יותר בעינכם מאשר השרבוטים שלי.

המאמר (לינק ) מתפרסם ב – Archives of Internal Medicine , כתב עת מדעי ממדרגה ראשונה ונכתב על ידי צוות חוקרים מקיימבריג' וגלזגו. החוקרים צריכים לדעתי להיות מהסוג המתאבד – נגמרו הכנסים בהוואי, הפיצויים השמנים על הרצאות והכסף הקל של חברות התרופות למחקריהם…

המאמר נקרא בשם הנייטרלי: "ססטינים ומוות מסיבה כלשהיא במניעה ראשונית של סיכון גבוהה".

השם מעיד על כך שהמחברים מודעים לכמה מהטריקים של יצרני התרופות, בבואם לקדם את הסטטינים. המבחן הוא "מוות מסיבה כלשהיא" ולא רק מאירועי לב. הרי אין טעם לקחת תרופה שמקטינה את התקפי הלב ומעלה את המוות מסרטן רק כדי לקבל אפקט נטו שווה לאפס נכון?

אולי אצל אדם פשוט אך לא אצל קרדיולוגים למשל, שתפקידם הוא למנוע מחלות לב ולא סרטן וכך לא ממש מסתכלים על התוצאות הכוללות.

בנוסף, החוקרים חיפשו את האפקט של הסטטינים על מניעה ראשונית.אני יודע שקשה להאמין לקביעה הבאה אבל זה המצב – סטטינים הוכחו כמצמצמים מקרים של התקפי לב רק אצל אנשים שכבר עברו התקף לב וגם זה רק אצל אנשים עד גיל 65. מאחר שרוב האנשים שהרופאים דוחפים להם סטטינים לא עברו התקף לב וכל חטאם הוא רמה מסוימת של כולסטרול מסוגLDL, ראו החוקרים לנכון לבדוק את התועלת של סטטינים לאוכלוסיה ענקית זו.

החוקרים מצאו 11 מחקרים שכללו 65,229 נבדקים, שלא עברו כבר התקף לב, וסיכמו את התוצאות. ואכן הסטטינים עשו את העבודה"המבורכת" שלהם והורידו את הכולסטרול "הרע" (חה חה חה) אך מבחינת התוצאה היחידה החשובה באמת, מוות מכל סיבה שהיא, החוקרים מסכמים שהמחקר "לא מצא כל עדות לתועלת של סטטינים".

על התרמית הנקראת סטטינים ועל הפתיות של הרופאים שקנו את הלוקשים של חברות התרופות נכתבו כבר ספרים על ידי מספר רופאים וחוקרים. כנסו לאמזון וכתבו "Cholestrol" או "Statins" בתיבת החיפוש ומיד יקפצו לכם כמה מהם. תמיד היה להם גיבוי מדעי לא רע אבל טוב לראות שהוא מתחזק והולך. אולי יום אחד נרד מהשיגעון הזה.

אגב, דיאטה דלת פחמימות מסדרת את הכולסטרול יותר טוב מכל סטטין ותופעות הלוואי הם בריאות משופרת, משקל נכון, עירנות וכן הלאה וכן הלאה. יש מחקרים מדעיים והם מפוזרים פה בבלוג אבל רופאים לא רואים בתזונה נושא סקסי הראוי לתשומת ליבם. תנו להם איזה תרופה או מכשיר רפואי טוב והם באקסטאזה.

אנחנו נשארים עם תופעות הלוואי אבל זהכבר עניין אחר.

שנהיה בריאים

מיקי.

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא סטטינים – יש תמורה לתופעות הלוואי האיומות?

  1. מאת bronte‏:

    מה דעתך על המחקר לגבי כוס יין אדום אחת ליום, כמו גם אחת כוס מיץ רימונים?

  2. מאת avishay‏:

    את האמת אני בדיאטה מעולה של דלת פחממות ירדתי המון אבל הכולסטרול הרע שלי עלה ,
    והיום עומד על 200 נכון גם הכולסטרול הטוב שלי עלה מ 40 ל 50
    אבל עדיין דלת פחממות לא סידרה לי את המדדים,וזה בעיה

    • מאת מיקי בן דור‏:

      אבישי
      שים לב לעמוד הראשי בצד שמאל. אני ממליץ על 200 עד 400 קלוריות מפחמימות ועוד ירקות ללא הגבלה. אני מציע לך לנסות לאכול הרבה ירקות ולכלול 400קלוריות מפחמימות. כן הייתי מציע לכלול שמן קוקוס.