מדוע באמריקה משמינים גם הכלבים והחתולים?

פעמים הדברים העצובים כל כך מצחיקים שחייבים להישאר בטון העליז למרות שחיי כלבים וחתולים על כף המאזניים.

ביאהו אתמול התפרסמה ידיעה שמגפת ההשמנה מאיימת כעת גם על כלבים וחתולים. "השמנת יתר של חיות בית היא נושא בריאותי רציני ביותר בימים אלה אומרים מומחים –  כמחצית מחיות המחמד של האומה (האמריקאית), כ-90 מיליון חתולים וכלבים מכופפים את המשקל לכיוון הלא נכון לפי האגודה למניעת השמנת יתר של כלבים". הנה, הם אפילו הקימו אגודה לצורך העניין. החוק להגנת זכויות הכלב השמן נמצא כבר בהכנה והלובי בקונגרס של הכלבים פועל המרץ.

"כווטרינר במשך 20 שנה לא ראיתי מעולם כל כך הרבה חיות מחמד שמנות אומר ארני וורד מחבר הספר  Chow Hounds: Why Our Dogs Are Getting Fatter".

המאמר טוען שכמו בני אדם גם כלבים נמצאים היום בסכנה לפתח סוכרת, מחלות לב וכליות, לחץ דם גבוה וסוגים רבים של סרטן.

וכאן בא הקטע העצוב והמבדח באמת: "צמצום חטיפים עתירי קלוריות – במיוחד אלה המלאים בשומן וסוכר – הם הצעד הראשון הקל ביותר כדי לעזור לחיית המחמד להשיל חלק ממשקלה העודף. אם אתה חייב לתת להם חטיף בחר באלטרנטיבה בריאה, דלת קלוריות כמו גזרים גמדיים (אני נחנק מצחוק), ברוקולי וסלרי (גמור, לא יכול יותר) …."

עכשיו אני מבין מה קורה כאן – הכלבים משמינים מרוב דיכאון! אם וטרינרים אומרים לבעליהם להאכיל אותם ברוקולי וגזר גמדי במקום שומן ובשר מאין יבוא עזרם?

מה קורה לווטרינרים (וגם לרופאים)? הם לא שמעו על דארווין? על אבולוציה? מתי באבולוציה של הכלבים הם ניזונו מברוקולי? כלבי בר וזאבים אוכלים בטבע גזר גמדי?

שמעו לי, או יותר נכון לדארווין, תנו להם את המזון עליו הם עוצבו גנטית – בשר ושומן – והם יהיו בריאים ושמחים. לא סרטן, לא מחלות לב ולא נעליים.

אם תמשיכו לתת להם אקסלוסיבית את מזון הכלבים המעובד הכולל סוכרים, חיטה, אורז, סויה ודומיהם אל תתפלאו אם הם יהיו חולים ושמנים.

ויש גם כושר גופני. אצל בני אדם הוכח שכושר גופני אינו גורם להרזיה. רצים ואוכלים כדי להשלים את האנרגיה שהוצאנו בריצה. הווטרינר הנ"ל ממליץ על כושר גופני וזה ודאי בריא כמו שזה בריא לנו – בריא – אך לא מרזה.

בהזדמנות זאת אני רוצה להצביע על הבעייתיות של המנהג להריץ כלבים למרחקים ארוכים. אני הולך על חוף הים ורואה כלבים משתרכים, חצי מתים, הרחק מאחורי בעליהם הרצים. גם כאן צריך ללמוד מהטבע. רוב הכלבים אינם בנויים לריצה ארוכה. לנו אין פרווה ומספר בלוטות ההזעה שלנו הוא הגדול ביותר בעולם החי כל זאת כדי לאפשר קירור של הגוף בזמן מאמץ גופני מתמשך. לא כך הכלב. יש לו פרווה שהיא בדרך כלל לא דקה. את הקירור הוא מבצע דרך הנשימות אך זוהי מערכת בעלת קיבולת קירור מוגבלת. לבריאותו, הכלב כנראה לא זקוק ליותר מכמה ריצות קצרות טווח ביום ובטח שאינו זקוק לריצה אחרי האופניים למרחקים של קילומטרים. רחמים!

תנו לחיות לחיות – קרוב ככל האפשר לתנאי החיים של קרוביהם בטבע.

ואותו כנ"ל לגבינו.

ולבסוף למי שקשה להאמין שאדם יכול להתיש כלב הנה סרטון על ציד בסגנון התשה על ידי בן שבט הסאן בנמיביה. הקודו פשוט נופל ומת לאחר שעות של מרדף.

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.