וידאו של הרצאת מבוא לפליאו בכנס היכרות אוקטובר 2012

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

33 תגובות בנושא וידאו של הרצאת מבוא לפליאו בכנס היכרות אוקטובר 2012

  1. מאת רועי פ.‏:

    מיקי, ההרצאה פשוט נהדרת!

    עשית לי שירות גדול. אחרי 5 שנים על תזונת פליאו (יותר ופחות אדוקה) ותוצאות נהדרות מבחינת בריאות, ריכוז, משקל, אנרגיה, כח ועוד, אני עדיין מתקשה, לעיתים, לשכנע סקפטים השבויים בפרדיגמות ישנות ולא מבוססות, על היתרונות של התזונה הפליאוליתית.

    הסרטון הזה הוא תמצית נהדרת של עקרונות התזונה והלוגיקה שעומדת מאחוריה ואני מתכוון להפיץ ולהשתמש בו לעיתים קרובות.

    יישר כח.

  2. מאת אלעד‏:

    היי..שאלה לי אלייך..איך אתה ממתיק את הקפה?והתה?ומה אתה אומר על אגאבה?

  3. מאת אלון‏:

    אחלה הרצאה מיק. כבר שלחתי קישורים לכמה אנשים. יישר כח !

  4. מאת ראובן‏:

    שאפו על ההרצאה המעניינת

  5. מאת אלעד‏:

    ומה דעתך על דבש?

    • מאת מיקי בן דור‏:

      קצת דבש לא יהרוג אף אחד. גם קצת סוכר. בד"כ סטיוויה.

      • מאת אלעד‏:

        ומה דעתך על שיבולת שועל?אני מאוד אוהב בחורף שיבולת שועל בתור דייסה,זה עובר או לא??
        וזה מכיל גלוטן?

      • מאת מיקי בן דור‏:

        אלעד
        ארוחת בוקר בחורף = 3 ביצים + כף שמן קוקוס + כף חמאה.
        דבש, שבולת שועל, אגבה זה ארוחות בוקר של טבעונים.
        יום טוב

      • מאת אלעד‏:

        שיבות שועל מכילה גלוטן?

      • מאת מיכל‏:

        שיבולת שועלבעייתית כי יש בה חלבון הדומה לגלוטן ובנוסף מגודלת בדרך כלל ליד שדות חיטה ולכן בד"כ "מזוהמת" בחיטה כלומר בגלוטן. מרבית חולי הצליאק נמנעים בשל כל אלו משיבולת שועל משום שהתגובה של הגוף דומה לתגובה לגלוטן.

  6. מאת הדר‏:

    הרצאה פשוט מעולה
    התחלתי לשמור על תזונת פליאו לפני כחודש, אמנם לא ב-100%
    אבל כל הדברים שהזכרת בהרצאה, הם דברים שאני מרגישה על עצמי
    תחושת שובע, ירידה בצורך למתוק, ירידה בכמויות האוכל בכל ארוחה, אין כאבי בטן, נפיחות בבטן, אני עירנית יותר, מרוכזת יותר, יותר קל לי ללמוד (אני סטודנטית), ולהתרכז בקריאה.
    פשוט מדהים!

    לפני כמה ימים הייתי בביקור אצל אחות (קופ"ח), ואמרתי לה שיש לי המון אלרגיות (שהתפתחו, בתקופה שהייתי צמחונית – 9 שנים עד גיל 21), אני מאוד אלרגית באופן גורף לכל סוגי הדגנים ולרוב סוגי הקיטניות, לחלק ניכר מהירקות העליים, ועוד כמה סוגים של ירקות. היא אמרה לי שהגוף שלי בעצם מגיב טוב למה שלא בריא לו וזה טוב שזה קורה, אמנם באלרגיה שלא נעימה לי אבל הוא גורם לי למנוע מעצמי מה שלא בריא לגוף שלי.
    גם כשהתחלתי עם תזונת הפליאו, לא היה לי קשה כל כך להיפרד מלחם ומוצריו כי גם ככה לא צרכתי מהם הרבה, מה גם שהיום יש לא מעט תחליפים נאותים לזה.

    אחד הדברים שהיא אמרה לי בנוסף זה שהמון אנשים סובלים היום ממחסור בויטמין D.
    אנשים מכל הסוגים גם כאלה שיושבים כל היום במשרד וגם כאלה שעובדים בשמש. תופעה שלא הייתה קיימת לפני 20-30-50 שנה.
    יודעים בוודאות שזה משהו בתזונה שלנו שגורם לבעיה עם הויטמין הזה (וגם עוד ויטמינים אחרים). אבל הם לא יודעים באופן ספציפי מה גורם לזה.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      הדר שלום
      שמח לשמוע על השינוי המוצלח. כתבתי פה די הרבה על ויטמין D. כתבי "ויטמין D" בתיבת החיפוש למעלה משמאל ויהיו לך יותר פוסטים משתרצי לקרוא. יום טוב

      • מאת הדר‏:

        זה יהיה מעולה
        שאלה נוספת
        האם ידוע לך מה בתזונה גורם לבעיית ספיגה של B12?
        אני מקבלת זריקות אחת לחודש בגלל בעיית הספיגה של B12 שלא יכלו להגיד לי מהו בדיוק המקור לבעיה הזאת למעט שהזכירו משהו שקשור לחומציות בקיבה.
        היות ואני לא צמחונית כבר משנת 2001 אני בהחלט תוהה מה המקור לזה.
        כי מחסור ב-B12 (שהוא לא מולד) הפך להיות דבר נפוץ באוכלוסיה בשנים האחרונות. אמנם לא כולם טורחים להיבדק, אני פשוט הכרתי את תופעות הלוואי מתקופת הצמחונות שלי לכן ידעתי גם לבקש לבדוק את זה..

      • מאת מיקי בן דור‏:

        מצטער הדר לא מתמצא.

  7. מאת ירון‏:

    טבעוני לשעבר, עקב בעיות בריאות חוזרות ונשנות עברתי לפליאו.
    תודה רבה על ההרצאה, החכמתי עוד.
    למרות שאני בפליאו רק שבוע ומתוך חקירה זהירה וספקנית מאוד של הנושא הזה,
    התוצאות החיוביות באו כל כך מהר, יחד עם שיפורים בריאותיים משמעותיים שכמותם לא חלמתי כבר שנים (בערך כל תקופת הטבעונות שלי שהתחילה מנעוריי).
    צריך להתגבר על האכזבה הקשה מדרך החיים אותה החשבתי במשך תקופה כה ארוכה להכי "בריאה", "טבעית" ו"נכונה". אני מרגיש קצת מרומה אבל מתגבר.
    עדיין מוזר לי לאכול בשר אבל מתרגל.
    אני יותר מדי מבסוט מהשיפורים הבריאותיים.
    תודה, תודה ושוב תודה.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      ירון היי
      אני קצת מקנא בך על חדוות הגילוי אבל אל תדאג היא לא ממש חולפת. אני כבר 5 שנים בסוג של היי מתון מהתחושה שנושא התזונה והבריאות פתור + תחושת העירנות והריכוז הבלתי רגילה. לדעתי כל פליאואיסט חייב לעצמו להצטרף לקבוצת Paleo Israel http://www.facebook.com/groups/541949805832267/permalink/576774935683087/
      להתראות

  8. מאת חלי‏:

    מה דעתך על רסק עגבניות, האם נחשב למוצר מעובד?
    משתמשת הרבה בשביל בישול רטבים לבשר ולדגים.
    ולא, עגבניות טריות מגורדות הן לחלוטין אינן תחליף…

  9. מאת זולה‏:

    סטיביה הוא צמח רעיל – לא לצרוך!!!!

  10. מאת נופר‏:

    שלום מיקי,

    הרצאה מעניינת, עם נקודות רבות חשובות.
    עם זאת, כמישהי שהתעמקה הרבה בתזונה (כולל האזנה לכל מיני מחקרים שכל אחד מהם משכנע מאוד וכולם סותרים אחד את השני כמעט ללא יוצא מן הכלל), וניסתה בשנים האחרונות גישות מגוונות, יצאתי בתחושה שהרבה מהנושאים שאתה נוגע בהם לא קיבלו התייחסות מעמיקה מספיק:
    אתה משווה המון לשבטים ולאיך שבני האדם ניזונו בתקופות קדומות או ניזונים היום בשבטים האלה, אבל לא מביא באמת בחשבון את העובדה שאנחנו לא חיים בשבטים בטבע, בשמש, תוך פעילות גופנית בזמן שאנחנו צדים את המזון שלנו – מזון שמשוטט בטבע באופן חופשי וניזון באופן טבעי ולא חיות שחיות בתנאים נוראיים במשחטות, אוכלות זבל ולעולם לא רואות אור שמש ואז מגיעות אלייך באריזות סופרמרקט בתוספת אנטיביוטיקה ואי אלו רעות חולות. שני המרכיבים האלה – של הצייד ושל הניצוד – עושים הבדל משמעותי ביותר בכל מה שקשור ליתרונות שבאכילת בשר. אותו דבר לגבי צריכת ביצים וחלב.
    עניין השומן גם הוא לדעתי צריך להילקח בעירבון מוגבל, כשהוא נמדד לפי מחקרים על אוכלוסיות קדומות יותר, שוב מעצם העובדה שאנחנו לא חיים בטבע, בחוץ, ולא צריכים לאגור שומן לחורף – היום אנחנו חיים בבתים ומדליקים את החימום.
    עם זאת – וגם כן מתוך ניסיון אישי, אני מסכימה איתך בהחלט שעדיף להוריד סוכרים ולהשתדל להמנע מגלוטן, אבל למה לא להתמקד בשומנים מהצומח באמת כמו אבוקדו, קוקוס, אגוזים ושקדים למיניהם, ולהסתפק בכך במקום לקבל אותם מן החי? בנקודה הזו לא הבנתי את היתרון בצריכת בשר וחלב מוגברת לבני האדם בחברה המודרנית ואשמח מאוד לקרוא תגובתך בעניין.
    תודה!
    נופר

    • מאת מיקי בן דור‏:

      נופר שלום
      היתרונות של שומן מן החי מנותחים פה בהרבה פוסטים. גם הירקות והפירות לא דומים למקוריים. שומן מן החי בריא יותר משומן צמחי והוא מכיל בתוכו ויטמינים מסוגים שונים כך גם בשר. יום טוב.

  11. מאת דני‏:

    נופר, העובדה שאנחנו לא צדים היום את המזון היא לא עד כדי כך משמעותית. קודם כל אפשר להתייחס לאימון גופני מתאים כסוג של ציד. אבל יותר חשוב מזה היא ההבנה שעניין הפעילות הגופנית הוא משני מאוד בהקשר של בריאות. אין ספק שהוא חשוב אבל תזונה לוקחת אותו בגדול. גם אם בנאדם לא יוצא מהמשרד שלו כל היום עדיין כדאי לו לאכול פליאו ולא תזונה מודרנית. פעילות גופנית רק תעשה את זה טוב יותר. לגבי אנטיביוטיקה, יש דרכים להימנע עד כמה שניתן היום וכולנו פה כל הזמן מדברים על "פשרות" הכרחיות של העולם המודרני.
    ובכל מקרה, כל בשר שהוא, עדיין יהיה קרוב יותר לבשר צייד מאשר חיטה או כל דגן אחר.
    *פליאו היא לא צריכת בשר גבוהה אלא צריכת שומן גבוהה. בפשטות- אנרגיה משומן במקום מפחמימות.
    *אף אחד לא דיבר על צריכת חלב מוגברת כהמלצה של פליאו.
    *אוכלוסיות "קדומות" כמעט זהות לנו לחלוטין מבחינת מערכת העיכול ומה בריא/לא בריא לנו.
    *לא כל הבקר מגודל במכלאות, יש גם בקר שגדל במרעה (גם בארץ) ובארץ לא מוסיפים הורמונים (לבקר!), אנטיביוטיקה רק כשיש מחלות ולא שוחטים פרה שקיבלה אנטיביוטיקה עד שזה מתנקה ממנה (אני חושב שסביב 3 חודשים בערך). אז אין טעם להיתלות כל הזמן בעניין שהבשר היום הוא לא מה שהוא היה פעם, זה נכון אבל זה עדיין הרבה יותר טוב מלהחליף אותו בדגנים.

    לחלי- לחלק מהרסקים מוסיפים סוכר. לדעתי אם מוצאים אחד שלא הוסיפו לו אז זה בסדר. ואם את לא מנסה איזו דיטאת דלת פחמימות ממש רצינית אז עגבניות זה בסדר. בקיצור- לוודא שזה 100% עגבניות בלי תוספות ולזכור שמדובר במוצר מרוכז!

  12. מאת חלי‏:

    אני כן מפחיתה פחמימות כי אני מעוניינת לרזות קילוגרמים רבים.
    לכן, כל פחמימה שאינה קריטית ואפשר להורידה מהתפריט, יהיה לי טוב.
    לכן אני תוהה האם להגביל עצמי גם בעגבניות, גזרים ורסקים….

    • מאת דני‏:

      לעניות דעתי (כל מה שאני אומר זו דעתי), אם המטרה היא הפחתת פחמימות אז כן, להימנע מגזרים ורסקים רב הזמן. לאכול אותם פעם פעמיים בשבוע לא יותר. אבל מה שחשוב זה להוסיף קצת שומן טוב והרבה ירקות (ברוקולי, כרובית, כרוב, תרד, חסה, סלרי, בצל, שוום שומר…) כדי לא להישאר רעבים.
      יש עניין של אכילת פחמימות פעם בשבוע כדי לא להקטין יותר מדי את ההורמון לפטין, אבל אם את מדברת על הרבה קילוגרמים שיש להוריד אז זה עדיין לא קריטי ותזונת פליאו קלאסית של בשר, שומן וירקות לא עמילניים יעבדו נהדר. תוסיפי תבלינים בצל ושום כדי לא להתבאס מחוסר הפחמימות עד שתתרגלי.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      קשה לומר. יש כאלה שקצת עגבניות וגזרים לא ישנו ויש כאלה שכן. אי אפשר להמנע מנסיונות אישיים.

  13. מאת דינה‏:

    מה עם כוסמת,דוחן קינואה? אי אפשר לאכול?