האם נוצרנו כדי לשאת בקטריות?

 עבדכם הלא צעיר נמצא בתקופת בחינות אז רק פוסט קצרצר כדי להמליץ על כתבה מצוינת בכלכליסט שהעביר לי ידידי אודי פולק. על הקשרים הרבים בינינו ובין הבקטריות ואיך הן מבצעות בנו מניפולציות שונות שלא היו עולות על דעתנו.

מבחינה תזונתית האינפורמציה לא משנה את ההיגיון של ההצמדות לאבולוציה ואולי אף מחזקת אותו. עד כמה שידוע לי מזון מותסס מכל סוג כמו יוגורט, כרוב כבוש, בורשט עוזר לבנות אוכלוסיה טובה של בקטריות אצלנו ואנטיביוטיקה מחסלת את הטובים והרעים ללא אבחנה. כל הפרו והפרה ביוטים בטח עוזרים אבל אין לי זמן כרגע להתעמק. אשמח לתגובות שיעשירו את הידע  של שמירת הבקטריות שמחות וטובות לב בגופנו.

הכתבה ארוכה אבל שווה כל רגע שמקדישים לה.

שנהייה בריאים

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא האם נוצרנו כדי לשאת בקטריות?

  1. מאת מיקה‏:

    ככלל, יש הבדל בין יוגורט רגיל ליוגורט שכתוב עליו BIO?

  2. מאת אודי‏:

    יש לי כבר שם עבור כמוסות החיידקים ממעמקי המעיים (סתם לא נעים לי לכתוב שהן ממולאות בחרא), שמוזכרות בסוף הכתבה: "קקסולות"…

  3. מאת אלמוני‏:

    שלום מיקי,
    התחלתי לאמץ צום לסירוגין פעם-פעמיים בשבוע ורציתי לדעת לאיזה מקור אנרגיה הגוף פונה לאחר שנגמרים לו מאגרי הגלוקוז הזמינים: למסת השריר או השומן?
    רוב הדיאטנים ומדריכי הכושר טוענים שמקור האנרגיה השני לפי הסדר הוא השריר, ולכן הצום כה מגונה בעולם התזונה הקונבציונאלי כי הוא מפרק רק שריר ולא שומן.
    מאידך כל תומכי התזונה מן החי טוענים שמקור האנרגיה העיקרי והשני לפי סדר כרונולוגי הוא תאי השומן, ולפירוק שריר הגוף מגיע רק במצבי רעב מתקדמים או בפעילות גופנית עצימה וארוכה שאין בה די אוכל.

    אז מה קודם? אני מבולבל. בצום – שריר או שומן?

    • מאת מיקי בן דור‏:

      כולם צודקים. את מעט הסוכר שהגוף צורך בזמן צום הוא יכול לקחת כמעט רק מחלבונים בתהליך שנקרא גלוקוניאוג'נסיס. הגוף בד"כ לא מייצר סוכר משומן. בזמן צום לא ארוך הגוף מסתמך בעיקר על שומן לצרכיו ולכן פירוק השריר הוא מזערי ביותר. תוספת הבריאות מצום לסירוגין עולה לאין שיעור על איזה נזק שיכול להיות (אין) מפירוק מעט מאוד שריר. הנה אתר של מרטין ברקהאן שהוא גורו של פיתוח גוף והשיטה שלו כוללת צום לסירוגין.

  4. מאת אלמוני‏:

    "צום לא ארוך" זה צום של 30 שעות?
    אז מה זה כן ארוך?

  5. מאת מיקי בן דור‏:

    הכרתי אישית אדם שצם שבועייים רצוף בעידוד של חבורת טבעונים ויש גם כאלה שצמים חודש. חודש זה ארוך.