אנשים עם שיניים מושלמות שלא צחצחו מעולם שיניים

הנה עדויות של אנשים טובים ומחונכים שלא מצחצחים שיניים, חלקם כבר שנים, ואין להם עששת. חלקם מעידים על בניה מחודשת של שכבת דנטין. הפטנט – דיאטה תואמת אבולוציה. מי שקרא את הפוסטים השונים בבלוג הזה לא יופתע. מברשת שיניים היא פיתוח תעשייתי מלפני מספר עשרות שנים. במשך מיליוני שנה הסתדרנו בלי מברשת שיניים ובלי רופא שיניים. הפטנט? וויטמין D ודיאטה תואמת אבולוציה. זה כל מה שעמד לרשותם של אבות אבותינו שאת גולגולותיהם אנו מגלים מידי פעם והן מכילות סדרות מושלמות של שיניים.

העדויות הופיעו בבלוג של ד"ר סטיבן גויאנט בפוסט הזה שהנה תרגומו:

" הנה עדויות שנאספו מתגובות בעבר שמתארות שיפור בבריאות הפה בעקבות שינוי בדיאטה. אנא הרגש חופשי להוסיף את הניסיון החיובי או השלילי שלך.

Stan: השניים שלי הפסיקו להירקב וקטע שבור (שן שבורה בגלל נזק מכני מלפני 5 שנים) התחילו להיסתם מעצמם עםenamel חדש על דיאטה עתירה בשומן מן החי ודלת פחמימות במשך 10 השנים האחרונות. יש לי עדיין את כל השיניים כולל שיני הבינה. אין הצטברות שכבת פלאק ולכן אין צורך בניקוי וכן אני לא מפתח יותר פצעי קור בחניכיים. לא הייתי אצל רופא שיניים מאז 1999 (אני בן 53)

Dave: למשפחתי היה ניסיון דומה. במיוחד לבתי הייתה שן בינה מעוותת (היא הייתה ילדת אביב, לפני שהתחלנו עם ויטמין D ). לשן היה מכתש די גדול. שמתי אותה על ויטמין D3 ושמן כבד קוד/שמן חמאה. בסוף מצאנו רופא שהיא תשתף איתו פעולה מספיק כדי לצלם צילום רנטגן. התוצאות כמו שתואר למעלה – שכבה עבה של דנטין הצטברה. רופא השניים היה נבוך, מה שגרם לי הנאה מרובה.

Arnoud: במשך שנים התעקש רופא השניים שלי על טכניקות יותר אגרסיביות ותכופות של ניקיון…ללא הצלחה. בשנה שעברה התחלתי עם תוסף ויטמין D ודיאטה יותר קרובה לסגנון פליאוליתי והדלקת הכרונית בחניכיים נפתרה מעצמה בתוך ימים, ממש. רופא השיניים שלי טוען שזה צירוף מקרים. אני לא חושב!

Martin: לאחר ששיניתי את הדיאטה שלי ליותר קרובה לזו שמופיעה בפוסט והוספתי ויטמין D3 בריאות השניים שלי השתפרה רבות. אין יותר חורים ומעבר לזה אין יותר בניה של פלאק. כדי למנוע בעיות חניכיים, נהגתי לבצע ניקיון על ידי שיננית ארבע פעמים בשנה, כעת פעם בשנה זה מספיק ונראה לי שאפילו זה מיותר.

Thresshold: אני איש של חור פעם בששה חודשים אשר עצר את הריקבון על ידי מעבר שלדיאטה דלת פחמימות. אין מגבלה על ירקות נטולי עמילן, הרבה בשר – הודו, בקר – הרבה אגוזים, שמן זית, ביצה ביום. בלי דגנים. מעט מאוד פירות, בלי סוכר. תיסוף רב בוויטמין A, D, E, C, B וקצת דולומיט.

Jeff: זה עתה ביקרתי אצל רופא השיניים, ראשון מאז 3 שנים. אין חורים בפעם הראשונה זה הרבה זמן. העצה שלך ודיאטה דלת פחמימות זו הסיבה לדעתי.

Dr. Dan: לפני הדיאטה היו לי חניכיים מדממות ושיניים כואבות. כעת אין לי כל בעיות והשותף לדירתי העיר כמה שיני נראות לבנות.

Cheeseslave: גם אני חיסלתי חורים בשיניים מאז ששניתי את הדרך בה אני אוכל. אני נמנע לחלוטין מחומצה פיטית (phytic acid). אני מנסה לאכול רק לחם מחיטה מונבטת או שאור מותסס טבעית ולהשרות או להנביט את כל הגרעינים שלי, קטניות, אגוזים וזרעים. אני גם לוקח שמן כבד קוד ואוכל דיאטה דחוסה בחומרים מזינים המורכבת בעיקר מבשר וחלב.

Dr. B. G.: הייתה לי מחלת חניכיים אך סוף סוף היא בשליטה – אין לי יותר כיסים של '5' ואני משוחררת לבוא רק פעמיים בשנה במקום כל הטיפולים המיוחדים. השיפור הוא תוצאה של: ויטמין A, ויטמין D 5000 יח' בין לאומיות כל בוקר, מינון גבוה של שמן דגים, שמן פשתן וחלמון ביצה ושומנים רוויים וקצת תוספי ויטמין K2.

Brock: כשהגעתי לרופא השיניים שלי בפעם הראשונה לאחר זמן רב נאמר לי שיש לי 6 חורים. רופא השיניים אמר לי לקבוע פגישה אך לעולם לא עשיתי זאת. הייתה לי הרגשה האינטואיטיבית שהגוף אמור להיות מסוגל לרפא את עצמו ושמסיבה כלשהי רופאי אינו יודע איך. אז התחלתי לחפש בגוגל. חיפושי הובילו אותי לקרן ווסטון א. פרייס. קניתי את הספר של דר' פרייס ושיניתי את הדיאטה לפני חודשים. אני אוכל לרוב פליאו  אך בעיקר על הימנעות מדגנים, תירס ושמני אומגה 6. אני מוסיף ויטמינים A, C, D, E ו K2. כדי לקצר – ששת החורים שהיו לי נסתמו והשיניים שלי נראים ומרגישים יותר טוב. הנפיחות בחניכיים ירדה. אני יכול לא לצחצח שיניי במשך שבועות ללא תופעות לוואי נראות לעין. זה גדול!

Andrew S.: היו לי הרבה חורים כשהתבגרתי וכבוגר צעיר. התחלתי חברה חדשה ולא היה לי ביטוח בריאות ולא הלכתי לרופא השיניים במשך כמה זמן – והתחלתי לאכול מזונות טבעיים ושלמים וכן קצת תוספים (שמן כבד קוד). הופתעתי של היה לי כל ניוון בביקורי אצל רופא השניים לאחר כמה שנים.

Robert Andrew Brown: גם אני עברתי מחורים באופן שגרתי ואדישות לבריאות חניכיים, שיניים רגישות והרבה עבודה דנטאלית שעברה לאפס מאז שאיזנתי אומגה 3 ואומגה 6 ושמן רגיל של כבד קוד. חורים קטנים שהיו מועמדים לטיפול עברו מינרליזציה מחדש אך לא התמלאו. לאחרונה התחלתי להגביר את ויטמין ה-D ולאכול חמאה מחלב של פרות שגודלו על עשב.

בתגובות לפוסט מציין סטיבן מדוע החליט לכתוב פוסט זה: " אני חושב שאנקדוטות הן טובות למשהו מסוג זה. הם לא יכולות לתת לנו מספרים מוצקים אך הם מדגימים שדברים מסוימים הם אפשריים, כמו לרפא חורים של עששת. זה מפליא שאנשים שכחו את העובדה שחורים יכולים להירפא. זאת היא עדות לכמה הדיאטה שלנו לא מתאימה לעיצוב של הגוף שלנו."

עדויות נוספות וגם עדויות סותרות ניתן למצוא בתגובות לפוסט.

שנהיה בריאים.

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.