טור דה פראנס בלי פסטה

איירון מן (איש הברזל) הוא משחק ילדים לעומת הטור דה פרנס אם לוקחים בחשבון שהטור נמשך 21 יום שבכל אחד ממנו צורכים הרוכבים בין 7000 ל 9000 קלוריות. זה פי 3.5 מאשר כל אחד מאיתנו מוציא ביום. אין מפעל ספורט שמתקרב למאמץ הזה.

הבעיה הגדולה של הרוכבים היא להשלים כמות כזאת של קלוריות בזמן הקצר שיש להם בין הרכיבה הטיפולים והשינה.

לשם כך הומצאה הפסטה. לפסטה מעמד של קדושה בקרב כל העוסקים ברכיבה מקצועית או החובבנית רצינית כמו גם בקרב כל הטריאתלטים בעולם. לכל העוסק ברכיבה מוכרות "מסיבות הפסטה" לפני ואחרי המרוצים. חוץ מפסטה אוכלים הרוכבים בטור הרבה לחם ודייסה. אתם מתחילים לראות את הדפוס? גלוטן לנד כל הדרך. הרבה גלוטן – המדובר בכמה קילוגרמים של מוצרי חיטה ליום!

נושא האוכל כל כך קריטי שלכל קבוצה יש דיאטן וצוות מטבח משלה והרוכבים נשקלים בכל בוקר כדי לוודא שלא הפסידו יותר מ 3% ממשקל גופם ביום הקודם – סימן לחולשה וצרות בדרך.

על הרקע הזה יש להעריך את האומץ של בעלי קבוצת Garmin-Cevello שהסכימו ב-2008 לקבל את המלצת רופא הקבוצה Allen Lim לרדת מגלוטן. " להרבה אנשים יש רגישות קלה לגלוטן או חיטה" אומר ד"ר לים.

מה הם אוכלים? "כל יום השף ווילי מכין ארוחת בוקר במלון – אורז לבן או חום, שמן זית, ביצים או חביתה, שיבולת שועל או מוזלי, יוגורט, פירות, מיץ תפוזים וקפה או תה".

ואגב, הקבוצה זכתה בשלב המרוץ הקבוצתי נגד השעון – המבחן הקבוצתי העליון והיא מובילה היום, לאחר 16 שלבים, את הדירוג הקבוצתי.

ברור שזה לא אומר ש…אבל זה גם לא אומר שלא ש… כמו שהסיפור על דוקוביץ שהגיע לאחרונה לפסגת הדירוג העולמי בטניס לאחר שהפסיק לאכול גלוטן לא אומר ש…ולא אומר שלא ש… והסיפור של יונס קולטינג השוודי, אלוף העולם באולטרה מן וכן ירבו…

אני כל הזמן שואל את עצמי איך יהפוך המידע על רעילות הגלוטן של זן החיטה המודרני לנחלת הכלל. אולי מאלופי הספורט יבוא עזרנו?

שנהיה בריאים

מיקי

 

 

 

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא טור דה פראנס בלי פסטה

  1. מאת טוד‏:

    אני מאוד שמח שאתה העלת את הבלוג הזה שרק נודע לי לא מזמן. אתה תתרום הרבה לבריואת של העם בארץ. אני בן 44 והיו לי בעיות של השמנה ופרופיל ליפידים וסוכרים הולכים ומתדרדרים כבר 20 שנה, למרות כול הספורט ודיאטות. כמה פעמים הלכתי לכיוון שלך, אלא, לא הצלחתי לעמוד בזה לאורך זמן. הפתרון היחיד היה כשאני לקחתי את התורה הזאת לסופה ההגיונית של דל פחמימות. במשך הזמן והרבה מחקרים שלי (קריאה ללא הפסקה) ואחרי תקופה של הרבה מוצרי חלב, ביצים וקפה עם שמנת, כבר הפסקתי אותם בנוסף לכול דברי הצומח. אני אוכל מן החי בלבד. רק אוכל בשר ושומן מן החי, ואני טוען שזה יותר בריא מן הדרך שלך. אני כאילו הקצה של ההגיון של פחת פחמימות: 0 פחמימות. הבריאות משתפר מיום ליום. אני נגד פירות מחוץ למועט מאוד בעונה מסויימת לילדים, לכול השאר הניזוקים אחרי שנים של אינסולין מוגבה בצורה כרונית, הגוף מתחנן להגבלה כמעט טוטאלית. אני רואה בירקות כתיבולים, תבלינים, ותרופות כמו תה ירוק, למשל. אינסולין הוא רע לנו אחרי שנים של שימוש לרעה, לכן, כול אוכל שמעלה אותו הוא רע.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      טוד שלום
      ברוך הבא לבלוג. יש אנשים שמסתדרים יפה עם אפס פחמימות ואז באמת עדיף מכיוון האינסולין שכנראה הוא אחד הגורמים העיקריים לזיקנה.
      תהיה בריא
      מיקי.

  2. מאת מאיה‏:

    Go Team paleo!