מהיום – רק בעמידה!

 

בזמן האחרון מתפרסמים מאמרים מדעיים המצביעים על סכנת החיים הנובעת מישיבה ממושכת. לא צחוק, מסתבר שישיבת יתר היא עניין ממש מסוכן. הנה פוסט של "מר קדמוני" (אגב, הבלוג שווה קריאה) עם הפניות לכמה מהמאמרים.

אצל כולנו יש פער בין תובנות ובין פעולה בקשר לאותן תובנות. אני מכיר לא מעט אנשים שיסכימו שגלוטן יכול להיות מסוכן אבל עדיין ממשיכים לצרוך כמויות של לחם ופסטה. כך אצלי לגבי שימוש רב פעמי במיכלי פלסטיק חד פעמיים ועוד הרבה דוגמאות שאני לא שש לפרט.

אך לא עוד!

הפסקתי לשבת!

בתמונה נראה שולחן קפה שקניתי ב-59 ₪ באיקאה לפני כשלושה שבועות ומאז הוא מונח על השולחן "המיושן" (כן, גם הוא מאיקאה) ואני מנסה לעשות את רוב הקריאה והכתיבה בעמידה. אז זהו – זה לא קשה, לא כואב – מתרגלים (ואם לא אז יושבים קצת ובזהירות).  יש תחושה (וגם דיווח מאחרים) של ערנות וריכוז מוגברים– הפוסט הזה למשל נכתב בעמידה.

 

כאמור מהיום והלאה אף פוסט לא עוד ייכתב בישיבה מה שיבטיח ב-100% שהם לא ייתמו לעולם.

 

שנהייה בריאים

 

מיקי

נ.ב אני יודע שלא כותבים "לא עוד ייכתב" לכן סביר שזה לא ייכתב עוד.

 

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא מהיום – רק בעמידה!

  1. מאת lea`‏:

    יכולתי לצלם 'קומפלט' ואז היו מתרשמים גם מהיציבה המרשימה והמשופרת שלך.. [ הודות לענת מיכאלי ונפלאות הפלדנקרייז…]

  2. מאת רונית ניקולסקי‏:

    עמידה זה בריא? נראה לי שגם זה קצת פרובלמטי (אם כי קיים אצל בני אדם כבר לפחות ארבעה מליון שניה).
    אולי זה גם פתרון אפשרי (כריעה):
    http://www.geolocation.ws/v/W/4cb5a7bc421aa95c42000136/two-young-bedouins-preparing-and-baking/en

    • מאת מיקי בן דור‏:

      התנוחה הזאת תמיד מזכירה לי שהשירותים (בית כסא) שלנו מאוד אנטי טבעיים. לא אתפלא אם חלק מהתחורים והעצירות מקורם בסטיה הזו.

  3. מאת Inbal Weisman‏:

    יותר מכך- בהליכה!
    ראה את המאמר של דני דנקנר פה:
    http://www.beofen-tv.co.il/alon/2011/07/treadmill-desk/

  4. מאת אביב‏:

    אבל האם עמידה ממושכת היא כן טבעית? מתי בטבע האדם היה עומד אפילו שעה אחת בלבד? נכון שלאדם בטבע אין כסאות נוחים כמו לנו, אבל דוקא אם כבר יותר הגיוני שכשאין משהו מיוחד לעשות, האדם היה יושב על אבן גדולה וכדו' תוכ"ד מנוחה/חלימה, מאשר שהיה עומד כמו שומר אנגלי. כי למה לו לעמוד כשהוא יכול לשבת ישיבה מזרחית על האדמה או לשכב כמו כל בעלי החיים כשהם במנוחה. מתי ראית חתול עומד סתם? או שהוא הולך או שהוא כורע/שוכב.
    דומני שמקובל שעמידה ממושכת מסוכנת אף יותר מישיבה. ולכן לכאורה כדאי לעשות מה שעושה דני דנקנר בתגובה מעלי – פשוט ללכת תוכ"ד העבודה במחשב (ראה בקישור שם). אם אינך קונה הליכון כזה, אולי אפשר להשתמש בשולחן הקפה שקנית, וללכת במקום גם בלי הליכון. כך אני עושה בפעולות רבות שמצריכות עמידה (ולי קשה מאוד לעמוד) – אני "הולך" על המקום.

    • מאת אביב‏:

      גם אני לא מציע ללכת כל הזמן, אלא לגוון. ללכת, לשבת ולעמוד לחליפין. גם חז"ל כבר מלמדים לעשות כך, וכך כנראה גם הטבע המקורי שלנו. לפעמים תראה חתול הולך לאיטו ל"שום מקום", פשוט נמאס לו כבר לרבוץ, ונהיה לו "קפיצים" ברגלים שמוליכים אותו סתם – העיקר ללכת, כך גופו מנווט אותו לשמור על בריאותו.
      אבל כמדומני שמתוך שלושת הפעולות הללו, דוקא העמידה היא הכי פחות מצויה בטבע הכללי והאנושי העתיק, וממילא אותה צריך לעשות פחות מישיבה והליכה.
      אגב, במאמרים שהזכרת קיים הבדל בין ישיבה על כסא לישיבה על האדמה וישיבה מזרחית