תזונה בריאות ואבולוציה

"שום דבר בביולוגיה אינו הגיוני אלא  לאור האבולוציה" אמר המדען הרוסי תיאודיסיוס
דובזנסקי, ממשיכו של דארווין.

מטרת הבלוג הזה היא להביא מחקרים והסברים על תזונה ואורח חיים לאור האבולוציה. יש בחלל האינטרנט עשרות בבלוגים באנגלית הכתובים על ידי רופאים, מדענים ואנשים אחרים שהקדישו את חייהם להסברת אורח החיים המותאם אבולוציונית אך עד היום לא הצלחתי למצוא אחד כזה הכתוב בשפת הקודש. הבלוג הזה ינסה לתקן במידת מה מצב זה ובחלק מהפוסטים להביא לקורא העברי את הפוסטים הטובים ביותר מכל אותם בלוגים, מתורגמים לשפת הקודש ומלווים בהערות הבהרה במקרה הצורך. העקרון של תזונה מותאמת אבולוציה הוא פשוט למדי – כל וטרינר מתחיל ימליץ להנהלת גן חיות לתת לחיות אוכל הזהה במידת האפשר לזה שאותם חיות אכלו בטבע. כך גם האדם, בהיותו בשבי (הצוויליזציה), יטיב לעשות אם יאכל את האוכל שלעיכולו הותאמו במשך מליוני שנה כל המערכות הביולוגיות של גופו.  ומהי תזונה זו? האם יש מחקרים ארכיאולוגיים ואנתרופולוגיים המתארים את התזונה שלפיה התפתח גופנו?

אכן יש ובנוסף יש גם מחקרים רבים המראים שאימוץ של תזונה ואורח חיים תואם אבולוציה אכן מביאים לחיים בריאים יותר.  מחקרים אלה ומסקנותיהם יובאו פה אחד לאחד עם ההפניות המתאימות לפוסטים המקוריים ולמאמרים המדעיים המקוריים.
אך תחילה לתיאור הבלוגים שעליהם ארבה להסתמך:

– The Blog of Michael R. Eads, MD.
מייקל יידס הוא רופא העוסק זה שנים בריפוי על ידי דיאטה. ספרו: 'חלבון המזון הנכון' תורגם לעברית בהוצאת מטר. בארה"ב נמכר הספר בכ 3.5 מיליון העתקים. דר' יידס מקדיש תשומת לב יוצאת דופן לבלוג שלו ועונה כמעט על כל שאלה שהוא נשאל.

– Whole Health Source
Stephan Guyene הוא מועמד לדוקטורט בביולוגיה. תובנותיו וכושר ביטויו הם לעילא ולעילא.

Hyperlipid
פיטר, אשר אינו מגלה את שמו המלא, הוא ביוכימאי עם הכשרה (בין היתר) כווטרינר. הבלוג שלו הוא די טכני ועמוס בקיצורים אך לפיקחות וחוש ההומור שלו אין תחליף.

Conditioning Research – moving and eating as you were

meant to

כריס הוא בלוגר מאוד פורה. הפוסטים שלו נוטים להיות קצרים ורבים מהם עוסקים בפעילות גופנית אך אין כמוהו לעידכונים. למתעיינים יש כאמור עוד עשרות רבות של בלוגים  שאת רובם ,תוכלו למצוא בבלוגרול של הבלוגים שאותם הבאתי בתחילת הפוסט.
הפוסט הבא יהיה תרגום של פוסט מהבלוג של דר' מייקל יידס על מה שאכלו אבות אבותינו ואיך חזרה לדיאטה כזו משפרת את הסמנים המקובלים לבריאות.

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.