צום חלבונים לסירוגין כטיפול במחלות ניוון עצבי (פרקינסון, אלצהיימר, ALS)

היום כותב ה- Science Daily על מחקר שגילה שחלבונים מקופלים באופן שגוי (Misfolded Proteins) יכולים "לזחול" מתא לתא וכך "להדביק" תאי עצב בריאים באותם תסמינים ניווניים הגורמים למחלות מהסוג המוזכר בכותרת.

זו הזדמנות להזכיר שדרך להגביר את מיחזור אותם חלבונים מקופלים באופן שגוי למרכיביהם הלא מזיקים היא להגביל צריכת חלבונים לפעם ביומיים.

ביום הצום יש התגברות של תהליך הנקרא אוטופאגיה (Autophagy) האחראי למיחזור חלבונים בתא. נראה שהזמינות היום יומית של חלבונים היא עוד אחת מאותן סטיות מהמצב האבולוציוני שאנו סובלים את תוצאותיהן. בחברות המתבססות על בשר ציד לכלכלתן הצייד מתבצע כל מספר ימים ואחרי ציד של חיה גדולה יש בדרך כלל יום יומיים שלא יוצאים לצוד כלל.

אגב, מחקר אחר מצא שצריכת נוגדי חמצון עוצרת את תהליך האוטופאגיה. ההוכחות להשפעה בריאותית חיובית של נוגדי חמצון הן דלות ביותר כך שכדאי לשקול להשאיר אותם בבית הטבע.

שנהייה בריאים

מיקי

מחבר הספר "מבריזים לגן עדן – חיים ללא עבודה"

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא צום חלבונים לסירוגין כטיפול במחלות ניוון עצבי (פרקינסון, אלצהיימר, ALS)

  1. מאת עידית‏:

    ז"א שביום של "צום"כזה אוכלים הרבה ירקות פירות ופחמימות
    ושומנים מן החי?

  2. מאת אביב‏:

    מיקי, מנין שבחברות המבוססות על ציד, צדים רק אחת לכמה ימים?
    ולמה להם לעשות את זה, שהרי לכאורה הציד לא כ"כ קשה? והרי כשאין לחם וקטניות ופירות, האלטרנטיבה היא לאכול מלא ירקות עליים ושורשים, ושבינינו לפני המהפכה החקלאית, הירקות העליים והשורשים הם לא הכי טעימים כשאתה לא עושה מהם סלט קצוץ מעורב במיץ לימון ובשום ובצל ותבלינים (ולהם לא היה תבלינים והם לא עשו סלט מהירקות). וודאי שהם די משעממים. והרי כשאין להם בשר ושומן של בשר, כמעט לא היה להם גם קלוריות (שאין להם פירות לפחמימות ולא שומן. והשומן של החיה שצדו אתמול, כבר הסריח ביום למחרת) אז איך יתכן שהם לא צדו יום אחרי צידת חיה.

    • מאת אביב‏:

      ושכחתי לציין, שאפילו את הירקות שלנו (עגבניות ומלפפונים וכרוב וברוקולי וכו' וכו', שהם איכשהו בטעם סביר) לא היה להם, אלא היה להם מבחר של ירקות בר עליים שהם הרבה פחות טעימים מהירקות שלנו. ובתזונה שלאחר המהפכה החקלאית, העלים הירוקים משתלבים יפה בבשר ובתבשילים ובקטניות, אבל הרי להם לא היה סירים לבשל, ולא סכינים וצלחות לחתוך סלט, והם אכלו את הירקות הללו בפני עצמם.. ואנחנו היינו מתים משעמום אם היינו צריכים אחת ליומיים להתקיים בעיקר על הירקות שלנו, וודאי שהם עם הירקות שלהם, ובפרט שבאמת לא היה להם משהו מיוחד לעשות חוץ מלצוד, אז מה מנע מהם מלעשות זאת, כשהם גם משועממים מהאוכל וגם חסר כל תעסוקה.
      ומבחינת אספקת הקלוריות באותו יום שלאחר הציד, הרי הגוף שלהם גם לא אגר שומן, אז הם היו כמעט בצום קלורי אחת ליומיים. וזה די לא נעים, אז טבעי שהם כן ילכו לצוד. והרי לא היה להם שפע של פירות שומניים, כי למי היה אבוקדו וכדו'. וכמה כבר סוגי אגוזים היו להם, והרי לאגוזים יש עונה בשנה ואחריהם הם נעלמים.

  3. מאת עידיתl‏:

    טבעי שלא בכל יום הם יכלו לצוד
    לא נראה לי של יום היה יכול להיות להם צייד מוצלח.
    ומה בימי החורף?
    אז מן הסתם המצב היה קשה הרבה יותר.
    אני מתארת לי שהיו מקרים בהם החיה הצליחה להמלט