פליס גלזר בדרך לפליאו?

ידיד הבלוג, רועי פלג (המנהל הטכני והמעצב הראשי ואלוף הביצוע של הפליאו עם תוצאות פגז) העביר לי כתבה מ YNET המספרת על פליס שבעקבות בן זוגה שהפסיק גלוטן וסוכר היא גילתה שגלוטן וסוכר הם בעייתיים וכמובן רצה וכתבה ספר מתכונים. נו, ברכות לפיליס – היא ירדה במשקל ומרגישה טוב. הייתי פעם בהרצאה שלה ועד כמה שהצלחתי להבין היא צמחונית. בשביל צמחוני להודות שדגנים מלאים זה לא שיא הבריאה זו התקדמות. אם הייתי מכיר את בן זוגה יכול להיות שהיא הייתה עושה את יתר הדרך עד לפליאו. במינימום היה כדאי לה, ואת זה, בצירוף שני הכללים לעיל כדאי לנסות להנחיל לחבריכם הצמחונים, להפסיק שמנים צמחיים מזרעים המלאים באומגה 6.

ואם כבר צמחונים, כמה אנשים הגיבו או פנו אלי בהמשך להרצאה ביוטיוב של גארי יורופסקי המטיף לטבעונות. גארי הוא אסיר לשעבר, בחור דוחה (הוא מציע להרוג אנשים שהורגים חיות) אבל מהיר לשון ויודע קשקש. לי אין זמן לכתוב ביקורת על הרצאתו אבל אחרים עשו זאת בכשרון רב. הנה שני קישורים לתגובות בעברית:

אחד

שניים

מגיע לטבעונים מישהו יותר אמין ורציני. סה"כ כוונותיהם טובות והבעיות שהם מעלים דורשות התיחסות רצינית. אני בדרך כלל מציע להם לקרוא את The Vegetarian Myth שעונה בצורה מושכלת ומאוזנת על אותן בעיות אבל כמו שאמר מישהו פעם: כל פעם שאתה מנסה לשנות את דעתו של אדם, חשוב כמה היה לו קשה לשנות את דעתך אם היה מנסה.

יללה, עשינו פרסומת לספר שלה.

שתהיה בריאה

מיקי

נ.ב. אנשים אומרים לי שהם ניסו להצטרף לבלוג וזה לא קורה. כנראה הגאדג'ט המיועד לא עובד כי אני באמת לא מקבל בקשות כבר חצי שנה. שילחו לי אימייל ל bendor.michael באימייל הפופולרי ביותר בעולם וציינו את כתובת האימייל שלכם.

ועוד נ.ב. למיה שטרן אחת מגדולות הבשלניות באזור יש בלוג עם מרשמים מונחי פליאו / דל פחמימות. מומלץ.

ועוד נ.ב. אתם חייבים לקרוא את הפוסט של אביב על התנגדות לאינסולין (וזה הקודם על אינסולין) קצר וקולע!

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

19 תגובות בנושא פליס גלזר בדרך לפליאו?

  1. מאת מאיה‏:

    זאת ההבעה של פיליס מהרגע בו למדה את האמת על סויה?

  2. מאת עידיתl‏:

    מה דעתך על המתכונים שלה?הם תקינים?
    ולגבי סוכר דקלים?הוא מומלץ?

    • מאת מיקי בן דור‏:

      אני לא רואה מדוע סוכר דקלים יהיה כל כך שונה מסוכר רגיל. מצד שני נראה לי שקצת סוכר לא הורג אף אחד. די ברור שציידים לקטים אכלו דבש מידי פעם והרבה דבש באותם הפעמים.

      • מאת מאיה‏:

        לסוכר דקלים יש ערך גליקמי נמוך בהרבה (35) מסוכר רגיל

      • מאת אביב (ניו יורק)‏:

        הערך הגליקמי של הסוכר (כל סוכר באשר הוא) אינו הבעיה כלל עם צריכתו. זה מה קורה מטבולית לגופך כאשר את צורכת סוכר. ערך גליקמי כזה נמוך יעורר יותר דאגות אצלי, זה אומר שהמבנה הכימי של סוכר זה יהיה נמוך בגלוקוז, מה שאומר ששאר ההרכב יהיה פרוקטוז – וזה נשלח ישירות לכבד (אי לכך לא יעלה את הגלוקוז בדם = ערך גליקמי נמוך), הכבד יצטרך להתמודד עם עומס הפרוקטוז הפתאומי (רעל לגוף) וייצא את הפרוקטוז לטריגיליצרידים לאיכסון בכבד ובתאים השומנים (השמנה, כבד שומני), יום יבוא ואני אגיע גם לסוכר בכל סוגיו בבלוג החדש שלי
        http://meeverlapaleo.blogspot.com/
        אביב

      • מאת אביב (ניו יורק)‏:

        *איחסון

  3. מאת עידיתl‏:

    לגבי המתכונים לא ענית לי,אם ניתן לאכול אותם או שעדיין יש בם את הפחמימות מהקמחים השונים.
    תודה

    • מאת מיקי בן דור‏:

      קשה לומר. העקרונות של התזונה רשומים כאן בצד שמאל למעלה. אין לי רצון לנתח כל מתכון ומתכון

  4. מאת יוסי‏:

    אהלן מיקי
    ראשית זה מלבב לראות שאתה משלים לנו בזריזות את הקצבת הפוסטים שהחסרת בזמן מסעותיכם האחרונים.
    שנית, ברצוני לעדכן אותך ואת הטורפים קוראי הבלוג , מה עשה בשבוע האחרון חברך הטבעוני (הצמחוני עד לפני חודשיים-עברתי בדיקת IGG שבודקת סבילות או אי סבילות ל-200 מוצרי מזון, ונמצא שאני רגיש למוצרי חלב ולחיטה. אגב, שיפון-לא. אספר לך בהזדמנות) ובכן בחזרה לעניני הכושר (ואל תספר לשאר הטורפים בן כמה אני) בשבוע האחרון:1.פעמיים, בוקר אחרי בוקר, ירידה ממרכז הכרמל דרך מסלול המדרגות (סימטת כורש) עד לואדי ניסנס, שתיית כוס מיץ גזר וחזרה מייד באותו המסלול בעליה למרכז הכרמל-שעה ו-40 דקות. 2. פעם אחת מסלול 3 העליות ביער להב שאתה מכיר. 3. היום בצהריים עליה במדרגות הבנין בפרוייקט שחזי מנהל בכניסה לירושלים מקומה מינוס 2 לקומה 16 שבה יש מרפסת עם נוף מקסים של ירושלים, דרך המדרגות כמובן. ועוד הרגל נטויה.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      אהלן יוסי. אני לא אספר עוד דבר או שניים שהופכים את השיגי הכושר ליותר משמעותיים. אני לא רוצה לחשוב מה היית עושה אם היית אוכל גם קצת בשר שמן…
      צדיק באמונתו יחיה…והפעם זה ברצינות.

      • מאת יוסי‏:

        אהלן מיקי
        אם הגענו לעניני צדיק באמונתו, אז ברצוני להבהיר שאני מאמין בגירסה המאוזנת והמרוככת של אורח התזונה שעליה אתה ממליץ, כפי שהיא אכן באה לידי ביטוי בצד השמאלי של הפוסט שלך-במצוות עשה ואל תעשה. (שלפעמים חלק מקהל הקוראים של הפוסט הזה שמדווחים על תזונה של 90% שומן מן החי או על תזונה המושתתת על בשר בלבד-שוכחים לעיין בהן מרוב התלהבות)
        כיוון שאני סבור שהאדם ברוב המכריע של שנות קיומו האבולוציוני היה צייד-לקט בנשימה אחת ולא רק צייד, והאינטליגנציה העודפת שלו על שאר בעלי החיים ביקום באה לידי ביטוי בהפעלת סקרנות גם על דרך תזונתו- אני מאמין בתזונה מאוזנת של מוצרים מן החי ומן הצומח גם יחד בצורה מושכלת ומבוקרת.
        האדם השתמש בספריה אדירה ואפקטיבית של מיני צמחים שנתנו לו פתרונות למקרי בעיות או מחלות שונות, וגם כאמצעי אספקה לתחזוקה מונעת של גופו. (עד שהגיעה המאה ה-20 ולצד הישגים רפואיים יוצאי דופן, הוא זרק לפח חלק גדול מהידע העצום שנצבר ע"י אבות אבותיו).
        בימינו, צמחונות או טבעונות, לדעתי באות לפתור סיטואציות ספציפיות הנוגעות לתיקון חריגות במצבו הבריאותי של האדם, בשונה מאלה שנמצאים שם מסיבות אידיאולוגיות של הרג בע"ח וכו'.

  5. מאת מר ספקני‏:

    שלום מיקי
    ראיתי שהגבת ביוטיוב להרצאה החדשה שמנסה לשכנע על יתרונות הטבעונות. אני הראתי שהרצאה זו מלאה בשקרים והטעיות (ראה קישורים למטה). אתה יכול לפרסם קישורים אלו ביוטיוב (לי אין חשבון שם)

    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=301&MessageId=163541637
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=301&messageid=164083407

    • מאת מיקי בן דור‏:

      הייתי מפרסם אבל הפורמט של הדיון בפורום לא מאפשר למצוא את תגובתך בקלות (אני לא הצלחתי).

      • מאת מר ספקני‏:

        אם יש לך סבלנות לזה, אתה יכול להשתמש במה שכתבתי שם ולערוך את זה לפוסט כאן.

      • מאת מיקי בן דור‏:

        תודה על ההצעה אבל יש לי כל כך הרבה דברים חיוביים להתעסק איתם שאשאיר את זה למישהו אחר.

      • מאת מיקי בן דור‏:

        לתגובה הספציפית שלך עדיין לא הצלחתי להגיע אבל בראש העמוד מצאתי את השאלה הבאה:
        "היי חברים,
        אני צמחונית מעל לשנה, ובנוסף גם לא שותה חלב. (שותה חלב סויה).

        בעקבות נשירת שיער מסיבית שהייתה לי התוודעתי למספר מחקרים שאומרים שסויה וג'לטין מעודדים צמיחת שיער. ג'לטין לא בא בחשבון, אבל איך אני מכניסה לגוף שלי סויה בצורה הכי טובה? (לא בכמויות מוגזמות כמובן, אבל שייכנס משהו, כי לא נראה לי שכוס חלב תשפיע הרבה, מלבד זאת החלב לא טעים כ"כ, אתמול ניסיתי שוקו של אלפרו שהיה נחמד אבל כנראה צריך להתרגל לזה, כי הטעם לא להיט בכלל..בטח לא בהשוואה לטעם של שוקו שאני זוכרת מהתקופה שהייתי שותה חלב). האם פולי סויה (אדממה וכאלה) הם הפתרון היחיד או שיש עוד צורות? (הבנתי שהסויה שיש בטבעול איכותה דיי אפסית..)
        אשמח אם מישהו שהייתה לו נשירת שיער מסיבית בעקבות צמחונות ייתן לי טיפים ויגיד לי מה הוא אכל (כמובן שעשיתי בדיקות דם ואני לוקחת וויטמינים וכו' אבל מעדיפה לאכול דברים אפקטיביים כמו אגוזים, ירקות ירוקים וכו')."
        מה עושים עם הטבעונים צמחונים האלה? רחמנות ממש.