הפתעה ביוגורט צפוני

טוב אז נסענו ליומיים סקי בחרמון ואחרי הסקי בחברת הדוסים עם הציציות והערביות עם הרעלות (חי אלוהים כמו שאומרים וכנראה יש בזה משהו) ואחרי הג'קוזי בצימר בנווה אטיב ירדנו למטה למתחם "צפון" משהו …(לא זוכר את השם).. לאכול נקניקיות במסעדה בשרים שהגב' כלפון מהצימר המליצה לנו עליה, מסעדת …….(לא זוכר את השם). נקניקיות המרגז החריפות היו כל כך קרטוניות, בלי טיפת שומן, שבא לעשות מה (של כבש) מהה-חאה. דווקא אצל הנקניקיות שיקירתי הזמינה (לא זוכר את השם…של הנקניקיות…) ראו את השומן והם היו על הכיפק אבל אני הייתי חייב פיצוי על הנזק הנפשי שנגרם והפיצוי במקרה שלי הוא גלידה.

טוב, היכן שמוכרים נקניקיות מרגז בלי שומן אל תצפה למצוא גלידה ולדברי המלצרית בכל המתחם אין גלידה אבל במקרה יש על ידם יוגורטיה (שבמקרה שייכת לאותו בעל הבית). לפני שנכנס ל 24/7 של תחנת הדלק לקנות מגנום כתחליף עלוב החלטנו בכל זאת לבדוק את היוגורט.  לא היו לי תקוות גדולות יען כי זכרתי (במעומעם כמובן) כתבה על היוגורטיות האלה שבינן ובין בריאות אין שום קשר. אז שאלנו את המוכרת אם יש ביוגורט שומן צמחי והיא חשבה שכן אבל לא הייתה בטוחה. אז היא הלכה והוציאה שקית חומר גלם אבקתי (לא נראה לי שאפשר לקרוא לזה יוגורט, לפחות לא פה) והתחילה להקריא לנו את המרכיבים. סוף הסיפור הוא שאנחנו לא יודעים אם יש שם שומן צמחי ולא בגלל הזיכרון הפעם אלא בגלל שהמרכיב השני שהיא הקריאה היה "חלבון חיטה"! חלבון חיטה הוא כמובן שם עברי טהור לגלוטן שהוא כידוע לא כל כך וכך קרה שלא נשארנו לשמוע את הרכב הרשימה עד סופה.

מה אוסיף ומה אומר? אסור לסמוך על אף אחד. במיוחד על אלה שרוצים למכור לך משהו. הנה – צמוד בצד השני של מסעדה הנ"ל מצאנו קפה חמוד בשם פול קפה עם מלצריות עוד יותר חמודות שרוקדות כל הזמן מול המלצר החתיך ובו מצאנו, בניגוד למה שאמרה המלצרית של נקניקיות המרגז, את אחת הגלידות הטובות והסמיכות ביותר שטעמנו בזמן האחרון…

גלידה חלומית, מלצריות רוקדות בלי רעלות ומלצר חתיך בלי ציציות. מי צריך יותר חוויות? ויתרנו על הסקי ולמחרת בבוקר חזרנו לתל אביב.

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא הפתעה ביוגורט צפוני

  1. מאת רונית‏:

    ומה דעתך על הפסגה הפליאוליתית?

    http://paleosummit.com/

    • מאת מיקי בן דור‏:

      יוזמה נחמדה. חלק מהאנשים אני מכיר מבלוגים שלהם והם לא רעים. פול ג'מינט (Paul Jaminet) הכי אינטיליגנטי מאלה שאני מכיר.

  2. מאת מאיה‏:

    אני מקווה שהצטלבת שלוש פעמים והתזת מים קדושים על חלבון החיטה שלהם.

  3. מאת יונת‏:

    למקרה שתגיע שוב לגן הצפון, עזוב את הנקניקיות ולך לאחת משתי המסעדות המצוינות שם: פוקצ׳ה ונחלים. בשתיהן יש מגוון מאכלים כשרים לאוכלי פליאו, וטעימים לכולם. בנחלים מכינים גלידת סורבה מצויינת, ככה שזה מתאים גם למהדרין הנמנעים ממאכלי חלב.

    • מאת מיקי בן דור‏:

      הגב' חלפון גם המליצה על פוקצ'ה אבל אנחנו צ'יפים (זולנים?) חבל על הזמן. מגיע לנו לאכול קרטון…

  4. מאת עמוס‏:

    אוי ואבוי לשיקסע שתנסה להרעיל אותי עם גלוטן ולצאת עם זה בשלום… מרבית הסיכויים הם שלאחר שאכריז שהיא שיקסע היא תמצא את עצמה ספוגה ביוגורט.
    אבל העיקר שמצאת מקום אחר לאכול בו גלידה (והעיקר גם שהמלצר היה חתיך, כמובן.)

    אגב, לפני כמה זמן זכור לי שכתבת על כך שסולניים הם לא בריאים.. בתור אחד שצורך לא מעט פלפלים ועגבניות אני אשמח אם תוכל להסביר לי למה ועד כמה הם חמורים.

  5. מאת חובב גלידה‏:

    עד עכשיו לא הבנתי למה הגלידה מלאת הסוכר עדיפה על היוגורט עם הגלוטן?

    • מאת מיקי בן דור‏:

      אם אתה באמת רוצה לדעת הקלק "גלוטן" בתיבת החיפוש בצד שמאל למעלה וקרא קצת מן הפוסטים שדנים בגלוטן.