האם כל החיות אוכלות דיאטה עתירת שומן? (3)

הנה תרגום הפוסט השלישי והאחרון מהבלוג של ד"ר ברי גרוב, המשך לחלק 1זה ולחלק 2

חלק 3: דיאטה לא טבעית ומחלות

נראה די ברור שלכל היונקים – ואולי כל החיות, כי למעיים של דגים ועופות אותו מערך, התלוי בסוג המזון שלהם – מותאמים לאכול וצריכים לאכול דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות.

וזה כולל אותנו בני האדם.

ניכר שאף חיה באזור המגורים הטבעי שלה, באוכלה את האוכל הטבעי שלה, אינה בעלת משקל עודף, אינה חולה בסוכרת ואינה סובלת מאף מחלה ממחלות הציביליזציה שמציקות לנו.

העובדה, שחיות שאנו מחזיקים כחיות מחמד או כחיות לבשר ואשר מזונם נשלט על ידנו, סובלות מאותן מחלות, מוסיפה משקל לעדות שהדעה שלנו לגבי מה שמרכיב 'דיאטה בריאה' – מעט שומנים והרבה פחמימות, היא טעות מוחלטת.

יש סימנים מעטים למחלות ניווניות כרוניות בבני אדם לפני המהפכה החקלאית בערך לפני 10,000 שנה. אין זה צירוף מקרים שכל המחלות האלה התגברו בצורה דרמטית אפילו יותר לאחר שהנחיות משרד הבריאות (הבריטי) לתזונה נכונה נכנסו לתוקף בשנות ה-80.

ההנחיות לתזונה נכונה התקבלו כנכונות להבטחת בריאות ואורך חיים. אך אם הן אכן כאלה, מדוע אנחנו פחות בריאים כעת מאשר היינו לפני מאה שנה? ומדוע אנחנו פחות בריאים עכשיו מאשר בזמן שהנחיות אלה הופצו בשנות ה-80? זה מתחיל להראות כאילו הנחיות אלה לא ממש מוסיפות לבריאותנו. הם מכוונות לדיאטה שהיא בדיוק ההיפך מאשר הדיאטה הטבעית שלנו צריכה להיות.

ורק ראה את חיות הבית המסכנות שלנו! כלבים וחתולים הן חיות טורפות ובכל זאת אנחנו מאכילים אותן דיאטות 'מושלמות' של אורז וירקות – עם קצת בשר או דגים אם יש להם מזל.

ומה קורה? הם משמינים מקבלים סכרת, סרטן וכל שאר המחלות שפוגעות בנו.

ובדיוק מאותן סיבות שאנו מקבלים אותן.

החיות לבשר

אותו דבר ישים לגבי החיות שאנו מגדלים לבשר. בקר הוא מעלה גירה, מתוכנן לאכול אוכל עם תכולת סיבים גבוהה, כמו עשב, ולהשתמש בשמנים רוויים קצרי שרשרת, לא גלוקוזה. על ידי האכלת הבקר ברפתות בגרעינים שינינו את דפוסי הדיאטה שלהם כמו שעשינו לעצמנו עם תוצאות דומות. הבקר שלנו פגיע יותר למחלות ויקר יותר לגידול בזמן שהוא חי. התוצרת שלהם יותר יקרה לנו ופחות בריאה לנו.

מי אמר שאנחנו המין האינטליגנטי?

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת בנושא האם כל החיות אוכלות דיאטה עתירת שומן? (3)

  1. מאת נעמה‏:

    זאת נקודה חשובה, הסיפא של פוסט זה.
    הדיאטה המומלצת (לפי הגישה המוצגת בבלוג זה) כוללת מוצרים מהחי
    אבל
    כשמקור הבשר הנאכל (או הביצים או השמנת) הוא בגידול מסחרי מקובל, בהזנת תירס וגרעינים אחרים – אני לא חושבת שהבשר הזה טוב לנו.

    וזה לא פשוט למצוא מוצרים מהחי של חיות שהוזנו כפי שאמורות להיות מוזנות.
    אני שמחה שבמקום בו אני מתגוררת כרגע התזונה היא נושא חשוב בסדר היום של אנשים ולכן אפשר למצוא (אני במסע איתור מקורות מזון של כמה חודשים ולאט לאט הוא נושא פירות).