דר' אוז – "40 שנות המלצות תזונה כנראה היו מוטעות לחלוטין"


"היום אני מגיע לתובנה מדהימה, מזעזעת…" כך מתחיל דר' אוז את תוכניתו לפני מספר ימים. לאחר שהציג לא מזמן את דיאטת הפליאו, את דר' דייוויס הלוחם בגלוטן ואת דר' פרלמוטר כותב  Brains on Grains דר' אוז משלים סיבוב של 180 מעלות ביחסו להמלצות התזונה הממשלתיות בהכאה פומבית על חטא. הוא ממשיך: "40 שנות המלצות התזונה היו כנראה מוטעות לחלוטין. בפניית פרסה מהפכנית, הרבה רופאים, כולל אני עצמי, אומרים עכשיו ששומנים רוויים כנראה לא כל כך גרועים בשבילך אחרי הכל. במשך שנים הזהרתי אתכם מפני דיאטה עתירה בשומן רווי אך מה אם טעינו וצריכת שומנים רוויים לא הייתה גרועה בשבילכם אחרי הכל?"

בהמשך התוכנית מתוארות ההשלכות הפחד משומן רווי – עליה בצריכת פחמימות מעובדות, כולל סוכר, שהן כנראה הגורמות להשמנה דרך שיבוש מנגנון הרעב ולהתקפי לב דרך יצירת חלקיקי כולסטרול קטנים.

מטיבי לכת בשבילי ההיסטוריה הקצרה של חשיפת ערוותם של המלצות התזונה ישימו לב וודאי להכללתם של קטעים מהופעתו של גארי טאובס אצל דר' אוז לפני כמה שנים. דר' אוז התייחס אליו אז בזלזול והיו רבים בקהילה שטענו שטאובס, החושף המיתולוגי של הטעות הנוראית בספרו Good Calories Bad Calories, לא היה צריך להופיע אצלו. עברו כמה שנים ודר' אוז משלב קטעים מאז בתוכנית בה הוא מודה שטעה. ואת מי הוא מביא כאורח בתוכנית? את דר' פיטר עטייה, שותפו כיום של גארי טאובס בניהול קרן מחקרי תזונה.דר' עטייה דנן לא מזכיר זאת בתכנית אך בבלוג המדהים שלו תוכלו למצוא שהוא מבסס חלק גדול מתזונתו על שומנים.

ולחבריי שכל הזמן שואלים אותי אם יש רופאים שתומכים בדעתי אני אומר די, מספיק לחכות לימות המשיח שבהם כל הרופאים ללא יוצא מן הכלל יסכימו שההמלצות הם טעות או שהוועדות שהביאו אותנו עד הלום יודו בטעותן. יש מחיר להמתנה. התבוננו סביבכם, הסתכלו על עצמכם, המשקל שלכם, הכאבים שלכם, התרופות שלכם – מה עוד צריך לראות, לחוש, לחוות כדי להבין שכולם פה חיים לפי פרדיגמה תזונתית – בריאותית שמקורה בטעות אחת גדולה?

ימות המשיח קרבים, אנו בדרך מעבדות לחרות, הבה נחגוג בחצי ליטר שמנת וקפה עם שמן קוקוס נפלא…ושמנת מתוקה.

הנה החלק השני של התוכנית

שנהייה בריאים

מיקי

נ.ב. מפאת חוסר זמן לטיפול בתגובות הפסקתי את האפשרות להגיב. לשאלות ולתגובות אני מציע להירשם לקבוצת הפייסבוק Paleo Israel

 

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא דר' אוז – "40 שנות המלצות תזונה כנראה היו מוטעות לחלוטין"

  1. מאת ריבי‏:

    מיקי
    כתיבתך משובחת!
    אין ספק שרכבת השינוי בתפיסת התזונה יצאה
    לדרך. עכשיו זו שאלה של זמן.
    תודה על עיקשותך
    בהצלחה !

  2. מאת גתית‏:

    קפה בשמנת לחייך, מיקי!

    • מאת מיקי בן דור‏:

      תודה גיתית וריבי. האמת בזמן האחרון הקפה יותר עם MCT אבל כמה כבר מבינים מה זה?

  3. מאת יאיר‏:

    מנצל"ש לשאול מה זה בדיוק MCT ואיך מכינים או איפה קונים את זה?

  4. מאת ורד לב‏:

    עושה הסטוריה ממש!
    הוא צריך הרבה אומץ (וגיבוי מהספונסרים) כדי להודות בטעויות שלו ככה בפומבי- שאפו

  5. מאת ענדוש‏:

    העולם המערבי הטובע ב"שפע" סובל מרעב ותת תזונה. ולקינוח מרגשות אשמה שטופלים עליו כל מיני תזונאים שאומרים לו "אם רק היית……." אני יודעת הייתי שם. הקבוצות של "אכלני היתר הכפייתיים" הולכות ומתרבות וכולם מתבוססים שם בלעשות שריר נגד הרעב והתמודדות עם הלקאה עצמית בגין נסיון להאכיל את הגוף, נסיון שכמובן לא עולה יפה . אני חציתי את הקווים לכיוון האפס פחמימות ורואה רק ברכה. הכי נפלא עבורי הוא שאני מדלגת בקלילות על כל עיקומי הפרצופים. אני רק מאחלת שכל אילו שעוד סובלים שיהיה להם אומץ לצאת נגד הדיקטטורה של התזונה המערבית יש הרבה סטיגמות מושרשות ל"שבור" זה בכלל לא פשוט

  6. מאת דן‏:

    שמן MCT הוא שמן שמכיל ריכוז גבוה (95%) של חומצות שומן באורך בינוני, בעוד שהשמנים הטיבעיים מכילים אחוזים ספורים בלבד. תאורטית אפשר להכין זאת לבד בבית מזיקוק קר של שמן קוקוס (שימוש בהבדלי טמפרטורת ההתנזלות), בפועל, מסיבות כלכלייות כדאי לקנות זאת מוכן. שמן זה עובר תהליך עיכול מקוצר ולכן זמין במהירות לגוף.

  7. מאת מיכאל‏:

    שאלה לגבי כבד עוף

    אני יודע שבפליאו ממליצים יותר על כבד בקר אבל זה משהו שבינתיים יותר קשה לי להשיג באופן קבוע אז רציתי לשאול אם זה בסדר לאכול גם כבד עוף בתור ספק טוב של ויטמינים אפילו ברמה יומיומית?
    האם ישנה עדיפות לכבד עוף של "עוף טוב" שאמור להיות בלי אנטיביוטיקה?
    ומה לגבי ויטמין a שבמאה גרם כבד עוף יש קצת יותר מכמות הצריכה המומלצת ליום
    האם זה בעייתי רק מבחינה הזעתי לצרוך אותו באופן יומיומי?

    תודה רבה

    • מאת מיקי בן דור‏:

      כבד עוף גם בסדר. אני מניח שעדיף עוף טוב אבל אין לי אינפורמציה ספציפית. בגלל ויטמין A באמת אסור להגזים בצריכת כבד. בכל מקרה כדאי להקפיד על ויטמין D כדי לאזן את ויטמין ה A