בגיל 37 גווינט פלת'רו קרובה לאוסטיאופורוסיס – האם לדיאטה המיקרוביוטית שלה חלק בזה

לפי הידיעה הזו ביאהו גווינט בבעיה. בדיקה מקרית שנעשתה לה בעקבות שבר, קבעה שהיא סובלת מאוסטיאופניה, מחלה המבשרת אוסטיאופורוזיס.

"יש לך את הרמה הנמוכה ביותר של ויטמין D שראינו מעולם!" אמרו לה הרופאים, כפי שכתבה בבלוג שלה.

האם יש קשר בין הדיאטה המקרוביוטית שהיא מקיימת ומצבה?

כאן מתחילה הספקולציה (של העיתונאים ושלי).

עוד צריך לדעת שגווינט גם ידועה בהתמדתה באימוני כושר גופני מפרכים. לדעתי, השילוב של דיאטה בעייתית ואימוני כושר מפרכים שהביא אותה למצבה הנוכחי.

למרות שוויטמין D הוא המפורסם שבהם יש עוד שני ויטמינים חשובים מאוד למשטר הסידן בעצם – ויטמין A וויטמין K2 (פוסט בנושא). למסקנה זו הגיע ווסטון פרייס בשנות ה-30 של המאה העשרים והיא אומתה אחר כך במספר מחקרים.

מה משותף מבחינה תזונתית לשלושת הויטמינים הסופר חשובים האלה?

שלשתם מסיסים בשומן ונמצאים בצורתם הזמינה רק בשומן מן החי!

אפשר להמשיל אימוני כושר גופני מתמשך לקילומטרז' גבוהה במכונית. צריך יותר שמן? צריך יותר טיפולים? כך גם גופנו. פעילות גופנית פירושה ביקוש גובר למינרלים וויטמינים.

אז בואו נראה כמה מינרלים וויטמינים מקבלים בדיאטה מאקרוביוטית. הדיאטה כוללת, לפי וויקיפדיה:

דגנים,בעיקר אורז חום (מלא) : 40%-60%

ירקות :25-30%

שעועית וקטניות: 5-10%

מרק מיסו (סויה): 5%

אצות ים:5%

אוכל מעובד באופן מסורתי וטבעי: 5-10%

מאכלים אחרים כמו דגים ושקדים לעיתים בודדות,2-3 פעמים בשבוע.

בנוסף יש עוד שורה של הוראות איך לערוך את הדיאטה לפי עונות השנה ואיך ללעוס וכיוצא דברים מעין אלה, המגלים, לדעתי, את מקור המשיכה של דיאטה מסוג כזה לאנשים עם נטיות כפייתיות.

מה בולט בחסרונו?

שומן מן החי כמובן! מאיפה אמורה גווינט לקבל את הכמות הגדולה של הויטמינים מסיסי השומן שהיא זקוקה להם כל כך בעקבות פעילותה הגופנית? משני דגים בשבוע?

כ-75% מהקלוריות בדיאטה זו מקורם במזונות שאינם בעלי תוקף אבולוציוני בתזונת האדם. אלה לא מאכלים שאכלנו במשך מיליוני שנות האבולוציה שלנו, שנות בחירת הגנים המצליחים, המהווים את המרשם לקיומנו הפיזי הבריא.

אגב, על דלותו של האורז המלא מבחינה תזונתית עמדתי בפוסט "במה מלא האורז המלא?"

רק דוגמא קטנה מאותו פוסט: אם בצפיפות עצמות עסקינן, באורז מלא רק שליש מכמות הסידן שבבטטה, המכילה היא עצמה רק חמישית מכמות הסידן בבשר. ועוד לא התחלנו לדבר על תכולת החומצה הפיטית הגבוהה באורז מלא, המפריעה לספיגת המינרלים המעטים שיש בו. 40-60% מהקלוריות מאורז חום…להשתגע.

אבות אבותיה של גווינט לא עקבו אחרי שיגעונות של כמה יפאנים (ממציאי הדיאטה המאקרוביוטית). הם אכלו בשר ושומן מן החי, מלא בויטמינים ומינרלים והיו בריאים כמו שדים.

שנהייה גם אנחנו בריאים

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.