אחת ממחברי המלצות התזונה של ארה"ב מודה – אין בסיס מדעי להמלצות!

לכינוס "תזונה מונעת – איחוד כוחות 2011" הזמינו המארגנים את פרופ' ג'ואן סלבין. פרופ' סלבין  כנראה מוערכת מאוד בארה"ב כי שם מינו אותה לראש הסקציה שדנה בפחמימות וחלבונים בוועדה שתפקידה היה לעדכן המלצות התזונה מ 1980 שמתעדכנות כל חמש שנים.

כמובן שלא עצרנו נשימתנו כאשר הם התפרסמו ב-2010. אותם מנטרות פחות או יותר. יותר גלוטן (לחם מלא) ופחות שומן (חלב רזה).

והנה עומדת הפרופ' וקבל עם ועדה (ישראלים, אולי באמריקה לא הייתה מעיזה) מכריזה שאין להמלצות כל ביסוס מדעי.

מסתבר שניתנו לוועדה הנחיות להסתמך בהמלצותיהם על מחקרים התערבותיים לגבי בני אדם ולא עכברים אבל, כפי שאמרה הפרופ' "אין כאלה". אני מודה שבקושי עצרתי את עצמי מלעלות על הבמה ולהפוך שולחן. בשנה שעברה פורסם מחקר מקמ"ג שהראה שהורדה של כמות הפחמימות מ 50% ל 40% מהסה"כ והעלאה של השומן מ 32% ל 39% מהסה"כ מביאה להורדה ספונטנית בצריכת הקלוריות. נוסף על הניסוי הגדול והארוך הזה יש עוד כעשרה ניסויים לפחות שהוכיחו שהורדת פחמימות מביאה לירידה ספונטנית בצריכת הקלוריות. כשלא רוצים לא רואים.

הפרופ' גם הראתה כבדיחה את הגרף הזה למטה שמראה שמאז פרסום ההמלצות בפעם הראשונה ב 1980 חלה קפיצה באוחז השמנים בארה"ב. "אנחנו יודעים שהם לא מקיימים את ההמלצות" היא אמרה בחיוך ובכך פתרה לעצמה את העניין.

אבל כל מי שקרא את הפוסט הזה ראה בבירור שהאמריקאים כן קיימו את ההמלצות ושהעלייה בהשמנה היא רק אחת מהקטסטרופות שנפלו על ראשם של האמריקאים כתוצאה מפרסום המלצות המזון. אני מאוד ממליץ לקרוא את הפוסט ההוא כדי להבין את מידת חוסר האחריות שבפרסום המלצות כאשר במוצהר אין להם כל בסיס מדעי. הנזק הוא לא ישוער – עשרות מיליוני חולים טריליוני דולר והפרופ' מתבדחת…

ועוד מהכינוס – מתי האור בקצה המנהרה הוא טיל הנע לעברך?

יש להם כוכב לדיאטניות – ד"ר דרור דריקר – מנהל מח' פנימית ד' והמרכז הרב תחומי לטיפול בעודף משקל בי"ח השרון מרכז רפואי רבין יו"ר האיגוד לרפואה פנימית.

הד"ר הפופולארי נשא הרצאה בכנס הנעילה שנקראה :

"עתיד הטיפול התרופתי במלחמת ההשמנה – אור בקצה המנהרה". הוא סקר 8 תרופות שנמצאות בדרך. יש עוד מחלה, אפשר למכור עוד תרופות באמצעות הפושרים הנאמנים – הרופאים והכול שמחים בחלקם.

היו גם הרצאות מעניינות אבל הדיסקט שחוק והדיסקט גורם יותר נזק מתועלת. קשה לשמוע ולהחריש אז אני צועק פה.

שנהיה בריאים

מיקי

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.