מאגר העדויות – איך תזונת הפליאו השפיעה על חיי

caveman-cooking-e1343869129112

לפני כארבע שנים יזמנו, דעל שלו ואני, יצירת מאגר עדויות של מקיימי פליאו. במאגר הצטברו מאז מעל 200 עדויות.

הפורמט של המאגר, דף אקסל, קצת קשה לניווט ולקריאה. לכן ניפיתי תשובות לחלק מהשאלות והשארתי כאן רק את מספר החודשים שמהעיד היה על פליאו ואת תיאור השינוי שעבר מאז. הגרסה המלאה נמצאת כאן.

במעבר מהיר על העדויות אפשר לומר שכמעט כל המעידים, למרות שלא נשאלו במפורש, דיווחו על עליה בעירנות. רוב מכריע של האנשים ירדו כמובן במשקל ורובם מציינים ירידה בתחושת הרעב, שוב למרות שלא נשאלו במפורש. לא חסרות, כמובן, גם עדויות על שיפורים משמעותיים במחלות כאלה ואחרות, כולל מחלות אוטואימוניות קשות.

צריך לציין שהמאגר לא מעיד על פליאו ברמה מדעית כי מי שניסה ולא הצליח או מי שחווה חוויות לא נעימות סביר להניח שהמוטיבציה שלו להכנס למאגר היא נמוכה. פליאו גם הוכיח עצמו מדעית אבל לא כאן המקום להרחיב.

זמן קצר לאחר הקמת המאגר הגיבה אחת החברות בקבוצת Paleo Israel  בפייסבוק שהיא לא בהכרח השתכנעה בהצלחה שתהיה לה בפליאו אבל היא השתכנעה שכדאי לנסות. אם אז, כשהיו רק עדויות בודדות, זה היה נכון, היום לדעתי, זה נכון פי כמה וכמה.

לכן, קראו כמה מהעדויות שבא לכם ונסו פליאו – עליה בתחושת העירנות, ירידה במשקל ואיזון של תחושת הרעב לרמה שלא הכרתם, אלה היתרונות שתחושו בהסתברות גבוהה ואם אתם חולים במחלה כרונית זו או אחרת יכול להיות שתופתעו מהיכולת של טמפלט פשוט כמו חזרה לתזונת אבות אבותינו לשפר את הרגשתכם מאוד.

בהצלחה

שנהיה בריאים

מיקי

הנה העדויות:

כמה זמן עבר מאז שהתחלת לאכול בתזונה קדמונית (בחודשים) האם חווית תועלת, שיפור או שינוי בעקבות המעבר לתזונה קדמונית
48 האפקט המיידי היה ירדה משמעותית בחומרה של הפרעת קשב. הייתה גם ירידה במשקל למרות שלא הייתי ממש שמן.
שיפור נוסף הוא בבריאות השיניים. בעבר היה צורך בסתימות לעיתים קרובות מאז המעבר לפליאו אין שום בעיות שיניים.
שנתיים כמובן הרגשה יום יומית של קלילות שיפור בריכוז אני מאוד בעייתי בריכוז לא יושב שנייה אחת
חצי שנה כן ירידה במשקל , חוסר עייפות, שיפור במערכת העיכול , ירידה בחשק למתוק ולסוכרים
15 בתחושה הכללית ובעלייה מועטה יחסית במשקל בהריון האחרון שלי.
אם עד עתה הייתי עולה מעל 20 ק"ג בהריון- ואני בחורה רזה- בהריון האחרון (ילד מספר 4) עליתי קצת מעל 10 ק"ג.
אין לי בעית משקל ותמיד חזרתי למשקלי הקודם מהר, אולם זה כמו אינדיקציה עבורי למה הגוף שלי דורש, מהבחינה הבריאותית.
כן שמתי לב שבהריון היה לי קשה יותר לשמור על 100% פליאו, כי הגוף דרש יותר פחמימות מרוכזות ואיפשרתי את זה. גם בהנקה אינטנסיבית זה ככה, אולם קל לי יותר לאזן את זה עם דברים אחרים מאשר בהריון.
4 ירדתי 12 קילוגרם, אשתי ירדה 14 ק"ג.
אחנו כבר לא זומבים על הספה בשמונה בערב, מלאי אנרגיה כל היום, אין נפיחות בבטן, יש תחושה של היי, עירנות, חדות ובעיקר חיוך על הפנים, כל יום!
ועוד לא ציינתי את השיפור בזוגיות 😉
36 חודשים (עם הרבה הפסקות והתלבטויות) השיפור היה בעיקר בהרגשה: נעלמו בצקות ברגליים, עייפות בבוקר, והשמנה (כלומר – הפסקתי להשמין. זה גם משהו). הירידה במשקל לא היתה מאסיבית (אם כי היה הרבה מקום לכך), והתחילה רק כאשר התחלתי בקרוספיט.
8 ירדתי סה"כ כ- 9 ק"ג , ירידה צפופה יותר בחודשים הראשונים ומתונה יותר באחרונים (והמשקל שלי היה ממוצע לחלוטין, למעשה לא חשבתי שיש מהיכן להוריד 9 ק"ג). יש שיפור בערנות, פחות תחושת כבדות אחרי ארוחות. אני עדיין חווה קושי לוותר על מתוק (חשק עז למתוק, בעיקר אחרי ארוחות). אני לא יכול להעיד שהרגשתי השתנתה ב 180 מעלות, כיוון שגם קודם לכן אכלתי בריא יחסית וטפו טפו אין לי שום מחלה כרונית, אבל בהחלט יש שיפור בויטאליות ובהרגשה הכללית, שלא לדבר על הורדת הקילוגרמים, שעדיין ממשיכה מעט (למעשה אני כרגע ב BMI של 20.5 עם כ- 11% שומן). שיפור ניכר אני מרגיש באיכות השינה בלילה לאחר שהתחלתי לקיים צום של 12 שעות לפחות, כלומר אני לא אוכל אחרי 8 בערב בד"כ, ומשתדל לאכול ארוחות ערב לא כבדות.
5 כן. ירידה מתונה במשקל (4 קג בחמישה חודשים), סמפוטומים מעצבנים (צרבות, נפיחות, גזים) שנעלמו.
שינוי נוסף , שאולי לא בריאותי אבל בהחלט חשוב לדעתי, הוא שהמעבר לפליאו הביא לכך שגיליתי את המטבח ואחרי שטעמו כמה פעמים ממאכלים שונים גם התאומות שלי (6) עשו את המעבר לפליאו, וכל עניין האוכל בבית הפך למאוד כיף ומגבש.
03/02/2012 רמת הדלקתיות שלי בדם ירדה בצורה דרטסית- כשליש ממה שהייתה בבדיקה הקודמת שלי שהייתה שלושה חודשים לפני שגיליתי את התזונה הקדמונית.
מבחינת משקל נשארתי אותו דבר אבל עם זאת הבטן כבר לא נפוחה יותר, הישיבה בשירותים לרב נעימה יותר (כאשר בעבר, אם זה מעניין סבלתי מכאבים ושלשולים) וההרגשה הכללית טובה יותר.*בעוד כמה חודשים אשלח אליך סיפור אישי, ארוך ויפה המתאר את השינוי בפרטי פרטים, את מה שעברתי ואת תקופת הצבא.
4.5 ירידה במשקל (14 ק"ג וממשיך)
אין כאבי בטן
שיפור מדהים במסת שריר
חודשיים וחצי תוך בערך שבועיים חוויתי ירידה משמעותית באחוזי שומן מה שהבהיל אותי טיפה מכיוון שחשבתי שאני כבר רזה.. לאחר שבועיים נוספים המסת שריר עלתה משמעותית וניכר שמשהו השתנה. ירדתי בערך 2 קילו. במהלך החודש הראשון הרגשתי סוג של אפתיות וחוסר פיקוס מה שהתברר אחר כך שפשוט לא אכלתי מספיק שומן רווי, מה שהיה אמור להיות מקור האנרגיה החדש שלי.. לאחר הוספת גהי(חמאה מזוקקת) ויותר נתחי שומן בסטייקים המצב השתפר וחזרתי לפוקוס. בנוסף חוויתי שיפור משמעותי באימונים מה שהתבטא בסיבולת יותר גדולה וריכוז לאורך זמן.
חודשיים מכיוון שעברתי בדיקות צליאק בתווך, נדרשתי ליצרוך גלוטן – מה שהפסיק לכ- 10 ימים את הדיאטה הפליאוליטית.

חוצמזה, – אם לא נתייחס לחריגות מועטות במהלך החגים – ביום יום אני ממש מממשת את התיאוריה באדיקות.

72 שיפור באיכות ומראה העור והשיער
ויסות טבעי של התאבון, קל לשמור על המשקל
אנרגיה יציבה יותר במהלך היום
ונדמה לי שאני מזדקנת לאט יותר מחבריי (חיצונית). כבר בגיל שמתחילים לראות הבדל, אבל קשה לומר אם זה בגלל תזונה קדמונית.
30 ירידה במשקל – 20 ק"ג בערך.  הרוב הניכר (13 ק"ג) בחצי שנה.
שיפור בעירנות
לחץ דם ירד
סוכר ירד לבערך 80 עד 90
HDL קפץ הרבה ל56 מ39
טריגליצרידים ירדו (עוד בתהליך)
אינסולין לא ניתן לגלות מרוב שהוא נמוך
הסתלקות ADHD (נבחנתי, אני יצאתי עם ציון מושלם)
הפסקתי לנחור בלילה שהייתה באופן חמור מאוד במשך הרבה שנים
האפניה (דום נשימה) בשינה (היחנקות בשינה) הפסיקה!
יכול לנשום דרך האף
יותר אנרגיה
שומר שרירים ללא התעמלות במשך לפחות שבועיים במקום 4 ימים.
נעלם אקנה (פצעים) על הישבן!
ציפורניים ושער גדלים מהר יותר
חוש הריח שלי השתפר
דלקתיות במפרקי היד נעלם
ירדו באופן משמעותי הדחפים לאכול פחמימות
צואה רכה וקטנה כל 3 או 4 ימים ללא הרגשה של אי נוחות
ריח גוף חזק נעלם מבתי השחי
חוש השמיעה במקומות ציבורים השתפר (כגון ברים)
חוש האיזון השתפר
קסקסים נעלמו
קילוף במרפקים הפסיק בעור
ועוד…
9 התחלתי מייד אחרי הלידה. אמא טריה, ללא הרבה שינה. האוכל היה הדבר היציב היחיד בחיינו. זה שמר עלי רגועה (יחסית:) ), יציבה.  מאז אני חווה את עצמי בצורה הרבה יותר אנרגטית ממה שהכרתי. אין עייפות אחרי האוכל, או צורך לחכות שהאוכל ירד לפני אימון. הקילוגרמים עפו ממני. (אגב אני שוקלת היום כמו ששקלתי בגיל 14). כל ענייני העיכול הסתדרו.
8 ירידה של כ-8 ק"ג (קילו בחודש).

תחושת עירנות גבוהה, אין נפילות אנרגיה במשך היום. מצב רוח חיובי.

40 בהרגשה אני הרבה פחות עייף, מספר הפעמיים שהייתי חולה הוא בערך פעם בשנתיים וירוס של שלושה ימים ללא אנטיביוטיקה כבר מספר שניים. בדיקות הדם שלי השתפרו למרות שגם לפני הייתי מאוד פעיל
12 ירידה באחוז שומן בערך מ12 אחוז ל7 ועדיין במגמת ירידה ,בנוסף ירידה של 16 קילו מ86 ל70 (איבוד  קל של מסת שריר יחד עם אחוז השומן)
תיפקוד משובח של מערכת העיקול .
נקודות חן שנעלמו לחלוטין
שיפור בעירנות לחלוטן , ותחושת חיוניות במהלך כל היום  לאחר ארוחות –  תחושה אנרגטית ,
ריצות בפרט ואימוני משקולות בכלל הפכו קלים יותר ,
והרבה יותר רגוע בכללי
8 שיפור עצום בתחושות:
הפסיקו לי כאבי ראש שהיו די שכיחים אצלי, ובנוסף גם כאבי שהיו לי תמיד אחרי שהייתי אוכל משהו שכלל בתוכו שמנים תעשייתים.
3 ירידה במשקל של 10 קג.
2 ירידה דרסטית במשקל ( 6 ק"ג) שיפור בעירנות חדות ויכולת הריכוז.
הרבה יותר קל להתחיל לעבוד בבוקר בעירנות מלאה.
שובע שנשאר למשך שעות ואפשר לוותר על אכילה גם יותר מיממה מבלי להרגיש רעב.
5 בחודש הראשון ירדתי בקלות מדהימה, 2 ק"ג.אנרגטית הרבה יותר. הרגשה טובה.
לא רלוונטי כרגע אני מתאמן בחדר כשור ובד"כ המטרה שלי זה עליה במסה, לכן אין לי ברירה אלא לאכול פחמימות, אך אני כמעט ולא נוגע במוצרים שמכילים גלוטן.
בתקופת הדיאטה התזונה מאוד עזרה לי, היא גם שיפרה את רמת הסוכר שלי אך לא את שאר הדברים, כנראה שלא שעשיתי בצורה המושלמת כי לצערי אני נחשף גם לשומנים לא טובים אבל בעתיד זה ישתנה.
10 בשבוע ומשהו הראשונים ירדתי כחמישה קילו ומאז אני שומרת כל הזמן על אותו המשקל – אני נשקלת לעיתים קרובות ותמיד קילו נעה בטווח של כקילו יותר או פחות מאותו המשקל. המשקל לא השתנה כשעברתי לתפריט עם יותר שומן או כשחזרתי לאחרונה לאכול אורז. הכולסטרול, טריגליצרידים וכו' השתפרו פלאים אך למרבה ההפתעה פיתחתי אנמיה (אחרי 16 שנה של צמחונות בהם לא הייתי אנמית) וזאת למרות שאני אוכלת יותר ירקות המכילים ברזל ואגוזים מבעבר. אני חושבת שזה קשור לכך שהפסקתי לגמרי עם סויה וטופו אבל זה עדיין בגדר תיאוריה. פרט לכך – חוויתי שיפור מידי בתחושת העייפות, הנפיחות, החשק למזון ובכלל בהרגשה הכללית. אני נהנית הרבה יותר מאוכל והתחלתי לאהוב הרבה מזונות בריאים שפעם לא אהבתי את הטעם שלהם.
18 לא הייתה ירידה במשקל, נהפוכו מסת השריר גדלה ואחוז השומן קטן  אני מרגיש אנרגטי במשך כל שעות היום אוכל פעם ב 24 שעות לפני השינה.
12 התחלתי באוקטובר 2011 עם התזונה הקדמונית כשהייתי במשקל של 75 ק"ג, אחרי שבמרץ של אותה שנה התחלתי לנסות לרזות בכללי מ82 ק"ג. מיוני 2012 המשקל שלי באזור ה62 ק"ג  וכרגע אני מנסה להוריד את אחוז השומן מבלי לרדת יותר במשקל.
הערנות שלי עילאית בימינו בהשוואה למה שהיא הייתה אז למרות שמעולם לא הייתי אדם ישנוני במיוחד. אני מרגיש חי יותר ומרוכז יותר בפרטי הסביבה שלי, כאילו מין ערפל שחסם את היכולת שלי לחוש ולשלוט על הגוף שלי הוסר לחלוטין.
14 השינוי המשמעותי ביותר – רעבה לעיתים רחוקות מאד. שונה מאד מהעבר. לעיתים לא רחוקות הייתי ממש מרגישה לא טוב כשהייתי רעבה. היום זה כבר לא קורה לי בכלל! אפילו כשאני כבר רעבה. אני מרגישה טוב, ורעבה…
תמיד הייתי רזה כך שזה לא היה אישיו, אך תמיד היתה לי מן בטן כזאת שלא הבנתי אף פעם בדיוק מאיפה היא, כי זה לא הרגיש כמו שומן מיותר. מאז השינוי בתזונה, או יותר נכון, לפני כחודש, פתאום שמתי לב שהבטן ירדה. אז מרגישה חתיכה יותר…
3 כן!
ירדתי בערך חמישה ק"ג , בלי שום קושי.
הכולסטרול שלי תמיד היה גבוה , והרופא מנסה לשכנע אותי כבר מגיל 27 לקחת כדורים, אני מסרבת.
בינתיים עוד לא בדקתי אם היה שינוי אבל אני מרגישה בהחלט עירנית יותר, קלה יותר ומבסוטה יותר.
18 חודשים כמובן שחוויתי תועלת, תוך שבועיים הערנות השתפרה אין משברים אחרי ארוחות או בשעת הצהריים, אחוזי שומן ירדו מהגוף (בשילוב עם קרוספיט אפילו מהר יותר) הפסיקו לי קשקשים בקרקפת, עור הפנים הפסיק לעשות בעיות… ועוד. בנוסף כלל בני הבית אמנם לא פליאו לגמרי אבל מושפעים לחיוב ממני כי אין לחם בבית ויש אבא שמבשל בשר ובטטות לרוב, אז רוב תחלואי החורף פסחו עלינו והילדים טפו.. טפו.. עברו חורף בלי שום שפעת או אנגינה שהם הביאו מהגנים( כבוד למערכת החיסון שלנו).
4 8 ק"ג בארבע חודשים
שיפור בריכוז
שיפור בעירנות
8 בחודשיים ירדתי עשרה קילו, מרגיש הרבה פחות "כבד" אחרי ארוחות – לא שינה דבר בעייפות ( 3 ילדים אחת מהן תינוקת)
4 ירדתי כ5-6 ק"ג, אני מרגיש הרבה יותר קליל, ולא רק קשור למשקל שירדתי אלא גם לפעילות של מע' העיכול, הן הצום לכ14-18 שעות והן הורדת הדגנים. אני לא מרגיש רעב 24/7 וממשיך לרדת במשקל לאט לאט (לאט) בלי לספור קלוריות כמו בעבר
6 תמיד הייתי רזה עם כרס קטנה, הייתה ירידה של 2-3 קילו בחודש הראשון שחיטבה אותי.
אני בהחלט מרגיש שיפור משמעותי בעירנות, באנרגיות ובריכוז. בנוסף, בשנים האחרונות חוויתי כאבי ראש כל יומיים שלושה וחולשה כללית. מאז שהסתיימה תקופת ההסתגלות לפלאו, לא חוויתי כאב ראש אחד.
4 ירידה במשקל קרוב ל6 קילו – מצב רוח הרבה יותר חיוני
18 בהתחלה חוויתי ירידה במשקל קיצונית (זה מ 81ק"ג ל 74) זאת לא היתה המטרה ונאלצתי לעצור את הפלאו כדי לא לאבד משקל רב יותר זה פגע לי בכוח (אני מתחרה ב קרוספיט)
בחצי שנה האחרונה אני מאוזן מבחינת משקל ונמצא במצב גופני מצויין אולי אפילו הטוב ביותר ב 38 שנות חיי
7 חודשים השיפור העיקרי מבחינתי הוא בעירנות וברמות האנרגיה – תחושות הכובד והנמנום הקבועות שחשתי לאחר האוכל נעלמו, רמת האנרגיה הכללית והחיוניות השתפרו פלאים.
ירדתי 2 ק"ג (כאמור, לאחר ירידה של 8 ק"ג בדיאטת הגבלת קלוריות מסורתית) – בלי שום מאמץ ותוך הנאה רבה מהאכילה.
התשוקה (לעיתים עד טירוף) למתוק ולפחמימות פשוט התאדתה, ואני חווה תחושה נפלאה של שיחרור (בקלילות מדהימה!) מהתמכרות משעבדת, שקודם נאבקתי בה קשות.
העיכול השתפר במידה ניכרת – נעלמו הגזים ותחושת הנפיחות שהעיקו עלי באופן קבוע.
התחלתי לרוץ 3-4 פעמים בשבוע, 5 ק"מ כל פעם – דבר במשך עשרות שנים לא האמנתי שאוכל לעשות, ולכן הסתפקתי תמיד בהליכה. התחושה שלי בזמן ביצוע תרגילי כוח (שעשיתי גם קודם) היא של עוצמה ומסוגלות גבוהים הרבה יותר.
בסיבוב האחרון : 7 חודשים ירידה משמעותית במשקל, שיפור בתחושת החיוניות והכח .
מצד שני לדעתץי בגלל תזונה מסיבית של ביצים בעבר הרחוק כחלק מהפליאו נגרמה לי רגישות והתנגדות לביצים ועוד כמה מאכלים . עד לרמה של עייפות קיצונית וכאבי שרירים מטורפים שהרבה שנים יחסו בטעות למחלת נשיקה מהעבר.
1 ירדתי בשלושה קילו עד כה, ללא פעילות גופנית כלל. שיפור גדול במערכת העיכול, אחרי שכבר חששתי שיש לי מעי רגיז מרוב בלגן ואי סדירות בפעילות המעיים, עכשיו אני מבין שכנראה שהבורקסים היו הבעיה… רוב הזמן גם יותר מרוכז מפעם. בכל מקרה, מתכנן להכנס לפעילות גופנית בקרוב (אני מתאושש מניתוח אפנדיציט ועדיין לא יכול לעשות פעילות גופנית אינטנסיבית)
4 לא ירדתי במשקל מאז המעבר לפליאו כי אני רזה מטבעי ובשנה הראשונה של המחלה ירדתי ב7 ק"ג כי רוב הזמן היה לי חוסר תאבון ובחילות.חזרה לי תחושת הרעב שכלכך התגעגעתי אליה ואחריי האוכל אנימרגישה שובע לאורך זמן ולא מחפשת נישנושים..אני בהחלט מרגישה הרבה יותר אנרגטית פיזית ונפשית.זרמים כבר אין לי זמן מה.
חודש לא ירדתי במשקל,מודה שיש לי עצירות  יותר מבדרך כלל,למרות אכילת ירקות על בסיס יומי קבוע.
8 במשך חודשיים ראשונים ממש סבלתי מעיפות ורעב, כל הזמן ההיתי רעב אך כיום אני מרגיש אנרגטי גם עם אני לא אוכל תקופה ארוכה, הרעב נרגע (בעיקר בגלל כמות שומן שהעלתי ביום יום) אני חטוב יותר,חזק יותר מרגיש מצויין ועם הפסקת מוצרי הגבינה גם הנשימה שלי נהייתה ״נקיה יותר״ פחות צמיגי. ירדתי בהתחלה הרבה ומהר אבל זה בגלל שלא הסתדרתי עם מה אוכלים כמה ומתי. היום אני כבד יותר אך אחוז שומן נמוך יותר.
6 חודשים כשאר התחלתי את הדיאטה גם עברתי למשטר כושר יותר קפדני אז אני לא יודע אם אני יכול לייחס הכל לתזונה א'בל השילוב הוא המנצח זה בטוח.  אני עברתי ירידת משקל דיי רצינית כ14 קילו (יחד עם עליית מסת שריר משמעותית).  אני יכול להעיד גם שאני מרגיש טוב באופן כללי לא בדיוק יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי.
3 מרגיש יותר חזק ויותר טוב עם עצמי
3 אני לא יכולה בדיוק להעיד שמשהו מהשינויים במשקל נגרם בגלל התזונה הקדמונית, כי בדיוק ירדתי 10 ק"ג לפני שהתחלתי לאכול בצורה הזאת, כך שהשיפור באנרגיה יכל להיות גם מזה.

אבל אני מתחילת החודש התחלתי Whole30, שהוא בעצם חודש של רמה אדוקה מאוד של פליאו (בלי סוכר ותחליפים, בלי קטניות ודגנים, בלי מוצרי חלב, בלי 'חיקויי חטיפים' או 'חיקויי קינוחים' אפילו אם הם מחומרי גלם מאושרים). מאז שהתחלתי לאכול בצורה יותר אדוקה (25 יום) העור שלי נראה יותר טוב, כמעט ואין נפיחות בבטן והתחושה היא קלילה יותר.

8 חודשים ירדתי 7 קילו שומן, עד עכשיו.
העלתי מסת שריר מאוד בקלות מאימונים פשוטים (מתח, שכיבות שמיכה מקבילים).
התאבון כמובן ירד אני אוכל בין ארוחה לשתיים ביום וכמעט לא קופץ לנשנש באמצע.כל זה טריוויאלי.
השינוי העיקרי מבחינתי היה בשינה. אני פשוט ישן כמו מת מ23:00 עד 07:00 כשאני מתעורר אני ברצינות מרגיש כאילו קמתי מהקבר, וזה בקטע הכי טוב וחיובי.
להערכתי זה בגלל שהגוף חווה סיפוק מהשומן אני לא רואה הסבר אחר.
3 * ירידה של 10 ק"ג במשקל, בתוך חודשיים וחצי.
* שיפור בתחושת החיוניות ובהרגשת הבריאות הכללית.
* גמילה מוצלחת מסוכר ופחמימות, שהובילה ל-
* תחושת שליטה על התזונה שלי, לראשונה מזה המון שנים.
3 ירידה במשקל עלייה במסת השריר (קשה להשליך ישירות על התזונה מאחר וגם החלתי באימונים אינטסיביים) אך את העלייה בעירנות לאורך כל שעות היום והיכולת לתפקד לאחר ארוחה מלאה את זה אני זוקף לשינוי בתזונה בצורה ברורה מאוד
לצערי בסה"כ 10 חודשים ולא מאז נולדתי. משתדל שילדיי יהיו שונים. ועוד איך! בשנה הקודמת "חוויתי" כעשרים התקפים של המחלה. ומאז עברתי לתזונה קדמונית ועתירה מאוד בשמנים ושומנים טובים, עברתי רק התקף בודד. אמנם מצבי הכללי אינו טוב יותר במובהק, אבל אבל אני מרגיש יותר אנרגטי. ובכלל דיי בזה שההתקפים פחתו בצורה כ"כ משמעותית. כי בהתקף, עייפים אפילו מלשכב במיטה (זה נשמע מה זה פרווה. זה מהדברים הכי נוראיים שיש. טוב, בעצם סירוס גרוע יותר וקרוב לוודאי שגם חשיפה לקרינה רדיואקטיבית אבל הבנת ת'פואנטה…). בכל מקרה, הלעיתי את המסה השדופה שלי (אמנם אני עדיין מצוי בכרוניקה ידועה מראש של חורף=מעלה במשקל, קיץ=מוריד בין 10-15% אבל התופעה התמתנה מאוד). ועדיין אין לי אפילו "כרסונת" זעירה ומסת השריר (בעיקר בחורף) עולה משמעותית.
6 חודשי
6 חודשים ירידה במשקל, 2 ק"ג הרגשה פיזית קלילה יותר
30 – ירידה "ספונטנית" של 22 ק"ג (+10 שהעפתי עם דיאטת HCG = בסה"כ 32 ק"ג!!!).

– הפסקה לחלוטין של בעיות העיכול (IBS).

– סוכרת סוג 2 נעלמה.

– יתר לחץ דם התאזן.

– מגמת היחלשות עד שיפור ניכר בכמה מהסימפטומים המציקים
של מחלתי האוטואימונית, כמו:

>> שיפור משמעותי בריכוז, בזיכרון ובערנות.

>> היעלמות של תופעת ה"זרמים" במוח (Brain Zaps).

>> הפחתה בתשישות (Fatigue).

>> ירידה הדרגתית במדדי הדלקת הסמויה והפחתה ניכרת בחום הנמוך הכרוני.

3 חודשים, אבל מתוכם רק אחד ברצינות מלאה בחודשיים הראשונים לא היה שיפור משמעותי, אולי קצת בעירנות, אבל כל הזמן חיפשתי נשנושים (ולכן אכלתי יחסית הרבה אגוזים, וגם נשברתי לא מעט).
אחרי מפגש המתחילים, החלטתי לקחת את העניין ברצינות מלאה ואז השיפור כבר היה הרבה יותר משמעותי. נעשיתי רגועה יותר ועירנית יותר, וכבר ירדתי 4 ק"ג (בחודש).
4 השינוי הוא קיצוני. אני אוכל הרבה, הרבה פחות. הרבה הרבה יותר עירני במשך היום ובערבים, יכול להסתפק בשעות שינה מעטות יותר, אבל כשאני ישן השינה עמוקה יותר (כנראה בגלל תיסוף במגנזיום)
ירדתי במשקל ובאחוזי השומן, אבל הוספתי שריר: מאז ומתמיד הייתי שרירי, מוצק וגדול, אבל כבעל מבנה גוף אנדומורף – מזומורף, תמיד הייתי עטוף בשכבה יפה של שומן. מאז המעבר לפליאו ירדו אחוזי השומן מאוד, אני נראה ומרגיש הרבה יותר טוב.
9 1. תוך כחודש ירדתי 3 קילו. בעיקר שומן וקצת שריר. מאז אני נילחם קשה להעלות את
המשקל שירד בחזרה. תוכן סטייקים, המבורגרים, גבינות שמנות וכמויות אגוזים. כמו כן
אני אוכל גם הרבה פירות. בעקבות אימוני משקולות אני מצליח להעלות מסת שריר,
אבל הבטן נשארת שטוחה.
2. כשבוע אחרי ההתחלה הרגשתי שאני נושם יותר טוב בלילה ואף שלי כבר לא סתום.
אין מה לתאר את ההשפעה שיש לשינה טובה על שאר היום.
3. עייפות שרירם שלעיתים חוויתי בזמן אימונים נעלמה לגמרי.
20 ב 6 החודשים הראשונים חויתי עייפות רבה.לאחר תקופה זאת העייפות נעלמה.
ירידה של כ 3 ק"ג. לא הייתי שמן לפני כן. ירידה של כמידה במכנסים.
שיפור העירנות ועייפות. כמו כן שיפור כללי בהרגשה הכללית ללא קשר עם בריאות
פחות חם לי בקיץ ופחות קר לי בחורף
ירידה בדלקטיות במקומות שונים בגפיים.
הפחתה משמעותית בדימום חניכיים בטיפול אצל שיננית.חוויתי עצירות קשה בהתחלה ועד היום היציאות אינן תקינות.
4 השינוי הוא קיצוני. אני אוכל הרבה, הרבה פחות. הרבה הרבה יותר עירני במשך היום ובערבים, יכול להסתפק בשעות שינה מעטות יותר, אבל כשאני ישן השינה עמוקה יותר (כנראה בגלל תיסוף במגנזיום)
ירדתי במשקל ובאחוזי השומן, אבל הוספתי שריר: מאז ומתמיד הייתי שרירי, מוצק וגדול, אבל כבעל מבנה גוף אנדומורף – מזומורף, תמיד הייתי עטוף בשכבה יפה של שומן. מאז המעבר לפליאו ירדו אחוזי השומן מאוד, אני נראה ומרגיש הרבה יותר טוב.
7 ירידה במשקל 5 ק"ג שיפור בערנות
חודש וחצי שיפור בעירנות, חילוף חומרים, אנרגיה, וסוף סוף יכולה לאכול עם המשפחה גם במסעדות
8 השינוי אדיר! שבועיים ראשונים מאוד קשים כי אתה מרגיש כאילו משהו חסר. בא לך מתוק, לחם, שוקולד… אחרי שבועיים התחושה עוברת וההרגשה מעולה! רזיתי 7 ק"ג בשלושה חודשים, הרגשתי מצויין! נעלמה לי העייפות ומצאתי את עצמי אוכל טוב יותר, שבע, לא מחפש לנשנש שטויות וכו… לשמחתי ו" צערי" אני מאוד אוהב בירה – למרות שהיא נוגדת את התזונה הקדמונית ( סוכר, לתת, שמרים, חיטה… ) אני מרשה לעצמי פעם בשבועיים לשתות שליש/ חצי. יש דיאטות שקוראים לזה " cheat meal". בהיותי אוהב mma לאחד המאמנים, מייק דולצ'ה יש שיטת תזונה משלו( the dolce diet ) – הוא אומר: we don't eat cheat meals – we earn special meals" המשמעות היא שבשבוע שאני שותה בירה אני מזיע עוד קצת.
קרוב לשנה. מיד. ראה להלן. רק אוסיף. זה טעים הרבה יותר. זה אנרגטי. וחשים פידבק די מיידי בחריגות. לאט-לאט אני חורג פחות.
2.5 ירידה במשקל, שיפור עירנות , שיפור ביכולת לעצימות גבוהה יותר באימונים ואימונים ארוכים יותר
עוד לא אני רק מתחילה להיות טבעונית…. ותזונה קדמונית ענינה אותי בהקשר הזה
2 עוד לא מדדתי את התוצאות
2 ירדתי כ-6 ק"ג, אני שולטת באוכל ולא הוא שולט בי, אני מאורגנת יותר ובאופן מפתיע הורדתי את ההוצאה החודשית על אוכל, זורקת פחות אבל אוכלת יותר.
2 ירדתי כ-6 ק"ג, אני שולטת באוכל ולא הוא שולט בי, אני מאורגנת יותר ובאופן מפתיע הורדתי את ההוצאה החודשית על אוכל, זורקת פחות אבל אוכלת יותר.
שנתים מאודדדדדדדדדדדד רזיתי  ירדתי ב3 מידות מאז רק קוצרת מחמאות
ארבעה וחצי חודשים ירדתי 2 ק"ג. לא הייתי שמן. לאחרונה ירדתי עוד 2 ק"ג בעקבות ניתוח לב.
אפשר להגיד שהרגשתי יותר חיוניות רבה בהתחשב במסתם פגום בלב שבזמן האחרון נסתם מהר יותר והשפיע על ההרגשה.
2 תמיד הייתי חיוני ובעל אנרגיה ההבדל העיקרי ששמתי לב אליו הוא ירידה באחוזי השומן בצורה מהירה ממה שאני רגיל (המשקל שלי יציב 79 קילו כבר 3 שנים) ולכן ירדתי כמעט 2 קילו בתקופה הזו.
4.5 לא ירדתי במשקל  אבל כן שיפרתי אתבדיקות הדם שלי .A1C שלי היה 9.6 ועבר ל 6.1 וגם עוד ערכים השתפרו . העור שלי נראה יותר טוב .
11 ירידה במשקל יותר מידי בהתחלה, אבל לאחר שהגדלתי את כמות השומנים והבשר התאזנתי חזרה (לא הייתה לי מטרה לרדת במשקל בכלל).
הפסיקו לי כאבי ראש, בעיות עיכול ותופעות אלרגיות למיניהן אבל בתחילת הדרך חשתי דווקא בניגוד לדעות הרווחות עייפות כרונית רצינית, הדבר שהצליח לאושש אותי מזה הגדלת כמות הפחמימות המורכבות כגון בטטה ושורשים נוספים, להשתדל לאכול ארוחת בוקר כדי לאזן את המערכת ההורמונלית ולהעלות את כמות השומן בתפריט.
9 חודשים ירידה במשקל של 11+
לפי המראה והמידות הבגדים החדשות ירדתי יותר מ-15 ק"ג, כלומר היקפים השתנו גם הם ואיפילו יותר מן המשקל
המגרנות מהן סבלתי פחתו. ואם יש לי מגרנה קל לי להיפטר מהתקף בעזרת תרופות קלות
10 בחודשיים הראשונים ירדתי כ-5 קילוגרמים. הרגשתי עירנית, מלאת אנרגיה, ושמחה. הייתי ב-high. לצערי זה עבר. אני עדיין מרגישה מצויין, אבל לא כמו בהתחלה. אני ממשיכה לרדת כל הזמן. בשמונת החודשים האחרונים ירדתי עוד 3 קילוגרמים. עכשיו אני מנסה לעצור את הירידה ולאכול קצת יותר.
2 וחצי יורדת בערך קילו בשבוע (8 קג מאז שהתחלתי). בהתחלה היה קשה. הייתי עיפה ורעבה. היום ערנית הרבה יותר, רעבה הרבה פחות.
חודש אחד מרגיש הרבה יותר ערני ונמרץ, יכולת הריכוז השתפרה פלאים, שיפור בתוצאות האימונים (אני גם עושה קרוספיט, בקרוספיט השרון), לא חש תחושת נפיחות אחרי ארוחה גדולה, יכולת ההתאוששות מאימון הרבה יותר טובה, תחושת שובע ממושכת – אין לי התקפי רעב כלל.
1 ירידה במשקל עד עכשיו כ5 אחוז, שיפור בהרגשה, יכולת לשמור על אורח חיים ועל תזונה מסודרת בגלל הרגשת השובע.
18 שיפור בעירנות והרגשה כללית
2 בתום חודשיים של אתגר 30 ירדתי 8 ק"ג שהם היו כ 8% ממשקלי.
מאז שהתחלתי לאכול בדרך הפלאו נעלמה תחושת הרעב הכמעט תמידית שחשתי שנבעה כנראה מצריכה יום יומית של פחממות שרבם מורכבות מסוגים שונים ( אורז מלא,בורגול,כוסמת,קינואה,דוחן קמח מלא,קיטניות מכול הסוגים וכו' ) כמו כן רמת הסוכר בדם התאזנה וכאבים שסבלתי ברגליים כמעט נעלמו.
6 – ירידה במשקל: 5 קילו
– ירידה ברעב – קודם הייתי רעב כל שעתיים, עכשיו מדלג על ארוחות בוקר בקלות
– דלקת חניכיים נעלמה
– ירידה בתדירות הופעת אפטות
שנה עליתי במשקל….במהלך שנה.  יש שיפור בעירנות .
למעלה משנה נפרדתי מקרוב ל 20 ק״ג, אני הרבה הרבה פחות עייפה, נפרדתי מה טחורים  שליוו אותי שנים,  ונעלמה לי האסתמה של העור. בקיצור החיים שופרו פלאים. והכי טוב שיצאתי לחופשי ואני כבר לא עבד לסוכר, קמח ושאר חבריהם…
5 כן!
ניסיתי אין ספור שינויי תזונה/ כדורים/ טיפולים מוזרים כדי לטפל בבעיה חלקם אם לא רובם גרמו לתחושה כללית ירודה ולא עזרו בכלל.
כשבועיים אחרי מעבר הדרגתי לתזונת פליאו הסימפטומים ירדו באופו מפתיע, הבעיה עדיין קיימת אבל הרבה יותר קל לחיות….
תחושה כללית הרבה יותר טובה ורעב לבשר במקום לפחמימות שהפתיע אותי מאוד. כמו כן, ירדה רגישות ללקטוז.
הדבר היחיד שקשה לי להתנתק ממנו זה שוקולד אז ממשיכה לאכול שוקולד מריר. משלבת פחמימות מידי פעם.
8 ירידה של 20 קיל.
שיפור בעירנות.
אי תחושת רעב.
אנרגיה בכמויותו
15 לא ירדתי במשקל אבל המשקל שלי יציבה בלי להתאמץ. הרגשתי שיפור במערכת עיכול, ובשינה.
15 לא ירדתי במשקל אבל המשקל שלי יציבה בלי להתאמץ. הרגשתי שיפור במערכת עיכול, ובשינה.
0 בעבר ניזונתי מתזונה דומה. יורדים ממנה במשקל בצורה נהדרת. הורדת דגנים וסוכרים מועילה מאד. התזונה נהדרת לכל מי שרוצה לרדת במשקל.
אבל… לאחרונה הצמחונות-טבעונות השתלטה עלי ומנהלת את אורחות חיי. אני לא מצליחה לצאת מזה ולחזור לתזונה מבוססת חלבון מהחי. למרות שאני יודעת שהיא יותר טובה להורדה במשקל אני מתקשה לאכול חלבון מהחי. שטיפת מוח של הטבעונים החדשים השפיעה עלי
בקיצור אני טבעונית שאוכלת בעיקר ירקות, קטניות מונבטות, קצת קינואה וקצת פירות ושומנים מהצומח וזהו.. פה ושם קצת דגים. שונאת בקר ושונאת ביצים. רגישה למוצרי חלב.
24 ירדתי כ-40 קילו
אין לי כבר סכרת אך אני ממשיך לבדוק
אני ישן עם ה-C-pup כי אני רגיל אך יש מצב שגם מהמכשיר הזה אני אפטר בקרוב.
אני נרדם ב-23:00 אחרי יום של פעילות וקם בניתור ב07:00.
את היום אנו מתחילים בהליכה בים.
סבבה.
3 ירדתי 10 קילו בשלושה חודשים, עם מעט ספורט דווקא! אנשים שפקפקו בהתחלה ואמרו לי שאני סותם לעצמי את העורקים ואמות בגיל 30 אוכלים את הלב ומפרגנים אפילו. לא הרגשתי שיפור בעירנות, אבל אני כן קצת יותר אנרגטי עם מצב רוח קצת יותר טוב, ובעיות השינה שלי השתפרו פלאים. בדיקות הדם טובות, וכאחד שרמת  B12 שלו בדם נמוכה תמיד, פעם ראשונה שהיא עלתה בצורה משמעותית.
חודשיים ירידה של שלושה קילו במהלך החודשיים האחרונים. תחושת קלילות, השביזות של שעות הצהריים נעלמה בחודש השני ועד כה. שיפור משמעותי בבדיקות הדם. ירידה של כ 50% בכמות השומנים בדם.
מרגיש מצויין, בפעילות אירובית בחדר כושר לא מרגיש קושי או כבדות-ההיפך.
מיד ברור שכן ! אחרי נקיון גוף הכל התחיל להשתפר בהדרגה ירדתי במשקל אני לא זוכרת במדויק כמה זמן אבל כבר מהחודש הראשון זה שינה לי גם באנרגיות אבל חד משמעית מי שלא ראה אותי הרבה זמן וזה קרה במציאות ממש אמר לי:וואי! פתאום נהיית יותר צעירה ! זה הספיק לי ונתן כוח להמשיך הלאה איזה כיף זה היה לשמוע עד עכשיו אף אחד לא מאמין לי שאני סבתא לשתי נכדות מדהימות
4 ירידה חדה במשקל, הרבה יותר אנרגיה, פחות עייפות, שיפור משמעותי בבדיקות הדם.
4 ירידה באחוזי שומן וגידול בשריר. שיפור בעירנות, תחושת עייפות קטנה במהלך היום
6 הרזיתי ועליתי במסת השריר ויצא שירדתי 2 ק"ג (פחות או יותר). כמובן שזה קשור גם באימונים, אבל התאמנתי הרבה מאוד גם לפני (ג'ודו).  אני מצליח לישון יותר טוב (קשור גם בלקיחת מגנזיום).
18 ירידה משמעותית של נפיחות באזור הבטן.
0 לא התחלתי
0 לא התחלתי
7 אנו אנשים אחרים לחלוטין. ערניים,דרוכים,שריריים,אני הפחתתי כמעט שליש ממשקלי (44 ק"ג) ו רונית כ-12 ק"ג.
יחד עם השומן נעלמו תופעות של כעסים ועייפויות,התחושות המנטליות עברו סובלימציה ועידון.
36 אני לא עולה במשקל ואם אני מקפידה באמת על דל פחמימות אז גם יורדת במשקל. לא פנטית  בקדמוניות. אצלי זה קו מנחה
11, אבל כמה שנים בכיוון ירידה במשקל (קלה), שיפור בעירנות (למרות שלאחרונה שוב חזרה העייפות בשעות מסויימות, אולי בגלל שירדתי בכמויות הבשר..)
שיפור רב בתחושות בבטן, כל פעם שאני טיפה חורגת, מיד מרגישה את זה.
24 מלכתחילה הייתי די רזה (65 קילו על 1.80), כן ראיתי שינוי באחוזי השומן במקומות שונים בגוף. אני ללא ספק יותר ערני (בחודש האחרון אני אפילו לא צורך קפאין) יותר שמח ויותר קליל אחרי ארוחות.
שלושה חודשים כבר הרבה זמן ניסתי לרדת במשקל ולא הצלחתי עד שניסיתי את הרעיון הזה בשילוב פעילות גופנית. כבר ירדתי 7 ק"ג (נשארו עוד עשרה…:) אבל החלטתי שזו לא דיאטה אלא דרך חיים. ברגע שראיתי שזה לא כזה נורא להמנע מדגנים ומזון מעובד זה נהפך להיות די פשוט. זה מרגיש ממש טוב יש לי הרבה יותר אנרגיות והתחושה שלי 'בריאה' באפן כללי והבלוג נותן המון טיפים שתומכים.
10 מעי רגיז שנרגע
התחילו בעיות במערכת ההורמונלית
עליה במשקל
ועליה של 7 סמ׳ בבטן
6 ירידה במשקל, כ-11 קילוגרם תוך 4 חודשים. מרגיש יותר טוב מבחינה גופנית, מערכת עיכול רגועה יותר והרבה פחות גזים. התאוששות מהירה יותר אחרי אימונים, וכן ערנות מוגברת.
6 לא ירדתי במשקל כי אחוזי השומן שלי גם ככה נמוכים אבל ירדתי באחוזי השומן והתחטבתי. בעוד שבעבר הייתי צריך להקפיד על התזונה שלי כדי לשמר את המשקל והיו ימים שלמים שהייתי מסתובב רעב, אז זה נגמר. ימי הרעב מאחורי. שאני מרגיש צורך אני אוכל. שאני לא מרגיש צורך אני לא אוכל. אני בקטוזיס כך שאין לי תחושת רעב יותר. אין תופעה של גזים יותר במערכת העיכול ותחושת נוחות תמידית.
48 הירידה באחוזי השומן חלה רק לאחר שהחזרתי לתפריט פחמימות "בטוחות", כמו בטטות, תפו"א, אורז לבן ופירות. מבחינת רמות האנרגיה לא היה שינוי לכאן או לכאן.
5 ירידה לא גדולה במשקל (לא יודעת בדיוק כמה), פחות עייפות, יותר ערנות. אין יותר מיגרנות וצרבות, אין נפיחות בבטן
מ 7.7.2013 שמים וארץ רמת האנרגיה עלתה פלאים יכולות הפיזיות השתפרו מאוד יכולות מנטליות התחדדו .

ובונוס ירידה במשקל אומנם מתונה
( עקב הפרזה קרניברית הרבה שומן)
אבל הירידה באה ממצבורי הצמיגים במותנים

2 ירדתי 15 קילוגרם במשך החודשיים שבהם אני בתזונת פליאו. שיפור קל בעירנות ובריכוז (בדרך כלל אני לוקח ריטלין)
אני פחות עייף, ישן הרבה יותר טוב, נעלמו לי פצעונים על הפנים, ובאופן כללי מרגיש יותר טוב.
12 15 ק"ג ב4 חודשים
9 חודשים ירידה בנפיחות של הגוף, אין תחושה של כובד בבטן, יכול לחשוב יותר בבהירות, חוסר רצון לאכול סוכר, עירנות יותר גדולה ולאורך יותר זמן והכי חשוב – ממש ממש נהנית לאכול.
4 ירידה במשקל 10 קג
12 כן – באופן מיידי לגמרי הסתדרו הביוץ והמחזור שלי. התחלתי גם להיות קצת יותר מרוכזת (סבלתי מבעיות קשב וריכוז כל חיי) ובעית עור שהיתה לי כמעט נעלמה – עברתי מלהשתמש במשחה פעם בשבוע לפעם בחודש וגם פעם בחודשיים. מבחינת משקל – ההיקפים שלי הצטמצמו בסנטימטר בערך, למרות שהמשקל עלה בשני קילו.
3 חודשים לפני כשבע שנים פצחתי בדיאטת הרזיה ואכן ירדתי כ 33 קג בכ- 8 חודשים כשלמעשה לא ידעתי|הבנתי|שמעתי שאני מיישמת פליאו טהור.
אכן חשתי בהרגשה של נימרצות וחיוניות.
לימים "התקלקלתי " וחזרתי במעט לדגנים מלאים וקטניות ואיתם הרגשת הכבדות וההשמנה חזרו.  לפני כארבעה  חודשים החלטתי לעלות שוב לירידה במשקל-אטקינס החדשה אכן ההיקפים הצטמצמו וירידה מזערית במשקל (כ 1 וחצי קג)דבר שנמשך חודש.
אחרי שהבנתי פליאו התחלתי. משקלי הוא יציב (לצערי כבר 3 חודש) הרגשה של חיוניות היתה בהתחלה וכיום חשה חולשה ובבדיקות הדם נמצא כולסטרול hdl 98 ו ldl 202.
טרילגליצריד תקין. ברזל מעט נמוך. tsh 1.25.
מעט מבולבלת מהמצב לאור מה שקראתי המצב אמור להיות שונה
2 ירידה של ארבעה קילו במשקל, שיפור בערנות. לא מחפש אוכל כל הזמן ומצליח להפריד בין רעב אמיתי לרעב מדומה (משעמום, רעב פסיכולוגי וכו'), שיפור בכושר הגופני, ירידה משמעותית בכרס.
2 למרות שירידה במשקל זאת אחת המטרות שלי (וזה טרם קרה) יש המון דברים אחרים אשר התזונה הקדמונית עשתה עבורי.. למשל, בעבר לעיתים מאוד קרובות הייתה מתנפחת לי הבטן למימדים לא ריאליים (כמו 4 חודשי הריון, פשוט הזוי) היום זה נעלם! אני מרגישה הרבה יותר מרוכזת, חדה, עירנית ובכלל ההרגשה הכללית שלי הרבה יותר טובה!
חודשיים ירידה במשקל1.5 בחודש.
אוכל צהריים וערב.
שיפור בעירונות, גם לאחר 500 גר בשר אין תחושת כבדות.
חודש מאז לפני חודש, ירדתי קילו וחצי, הפכתי ערנית וקלילה לאורך יותר זמן, אנרגטית, פחות רעבה, פחות נפוחה, לא מחפשת אוכל כל שעה, משמע- שבעה לאורך זמן, לא נפוחה ומעוכה אחרי ארוחות.
5 ירדה במשקל- 6 ק"ג , הרבה יותר ערנית- הייתה לי תשישות כרונית, גמישות חזרה אליי, הרווחתי מלתחה שלמה כי נאבקתי בשומן שהצטבר מהלידות, וסוף סוף אני לא חשה ברעב- יכולה יממה וחצי לא לאכול 🙂
יום אחד עדיין מוקדם לומר
3 השינוי העיקרי היה בירידה של ההיקפים (תמיד הייתי פעילה מבחינה ספורטיבית אבל זה עדיין לא הספיק) השילוב של התזונה והקרוספיט, גרמו לשינויים ניכרים וחיוביים.
0.5 חילוף חומרים מוגבר. הפחתת כאבים בדלקות בשוקיים. מרגיש יותר חזק.
1 ירידה במשקל 5 ק"ג
שיפור במספר ההשתנות בלילה.
חדות ובהירות מחשבה.
ערנות בחלק השני של היום.
1 לא ירידה במשקל, אבל, ירידה משמעותית בהיקפים כבר בימים הראשונים, שיפור בערנות, והכי חשוב לי- אין יותר התקפי מתוקים יומיים בשעות אחה"צ, זה מבחינתי מדהים.
מבחינת הכושר- עליה ודאית במסת השריר, בצורה שהפתיעה אותי לחלוטין, פשוט חוויתי קפיצה משמעותית במשקלים שאני מרימה כשבועיים מתחילת התזונה.
בקיצור, אני מאד מרוצה, ובזכות הפליאו אני מבשלת ונהנת מהרבה אוכל טעים ☺
שבועיים חוויתי תועלת ענקית, מהותית, חד משמעית. אפרט:
מזה שנים מספר אני מאובחנת כחולה בארטריטיס, מחלה כרונית הפוגעת בעיקר בפרקי הגוף, וב"עקב דורבן" – צמיחת יתר של עצמות בעקב הרגל. הכאבים זוועתיים. ניסיתי תרופות שונות, החל מתרופות וזריקות של קופת חולים (סוגים שונים), עבור דרך כ 8 סוגים שונים של טיפולים אלטרנטיביים, ובשבועיים הקודמים טיפלתי במפרקים במכשיר לייזר בעוצמה נמוכה. הלייזר אכן הקל במידה מסוימת את הכאב אך עדיין כאב והייתה מגבלה בתנועתיות של הגוף.
חשוב לציין שאני צמחונית מזה כ 15 שנים.
מאז עברתי לתזונת פליאו הכאבים הולכים ונעלמים בקצב מהיר, אני חוזרת לעסוק בפעילות גופנית (קרוספיט כמובן, כי ניסיתי בעבר חדרי כושר, הליכות, ריצות וכו' ולא סבלתי את זה).
בינתיים המשקל עלה, אבל זה לדעתי זמני.
1 עירנות, אבל רק לאחר צמצום כמויות (ואני רזה)
1 אני אמנם רק משהו כשבועיים בתחום אבל אני כבר מרגישה הרבה יותר אנרגטית, הרבה יותר קלה, פתאום אני חדורת מוטיבציה להתמיד ולהצליח שזה משהו שבשנים האחרונות לא הצלחתי להגיע אליו בעיקר בגלל ההפרעת קשב וריכוז וכן יש שיפור גם בזה… עד לפני שבועיים הייתי הרבה יותר מרחפת ולא מוצאת את עצמי ולא זוכרת מה אני רוצה לעשות הייתי נכנסת פעמיים ביום לפחות לחדר או למטבח בלי לדעת על מה חשבתי לפני שניה ולמה באתי לפה וזה קורה הרבה פחות עכשיו הירידה במשקל עדיין לא הגיעה להיפך קצת השמנתי אבל אני מניחה שעוד כמה שבועות גם זה יקרה….אני מחכה בציפיה! יש לי עדיין שאלות לא פתורות אבל בקבוצות אני נתקלת בכל מיני חזיתות לגבי אותו הנושא אחד אומר כן השני לא ואני באמצע למי להאמין?? הספר שלך מאד ברור ופשוט ולפעמים הם אוסרים גם דברים שאתה אומר שכן אז הייתי שמחה אם היו יותר הבהרות בנושא ובכלל אני אשמח לקבל ממך ייעוץ לגבי כל מיני שאלות שיש לי אם זה אפשרי…
בערך 3 חודשים אבל בכיוון עוד מלפני יש ירידה קלה במשקל, והאמת שאני לא מרוצה מזה כי אני גם ככה רזה, אבל עובדת על דרכים לשיפור. מצד שני מרגישה עירנית יותר, נינוחה יותר, פחות חרדות, העור נראה יותר טוב, הפנים נראים בריאים יותר (עיניים יותר פקוחות ועירניות, פחות שומן בפנים, בלחיים וכו'). בטן שטוחה יותר, יותר סבילות לחום ולקור, הרבה פחות דחף למתוק.
3 ירידה במשקל – תוך חודש, משהו כמו 2 ק"ג (ואני בנאדם רזה כביכול). שקלתי 78 וירדתי ל-76. אני גם התחלתי לעסוק באיגרוף תאילנדי. תוך זמן קצר הגוף שלי התעצב ונהיה חטוב ושרירי יותר.
חודשיים וחצי ירדתי 15 ק"ג מאז תחילת המעבר לפליאו, לחלוטין מרגיש יותר אנרגטי ועירני.
רצוי לציין שגם שומר על כושר ושינה בריאה, כל זה חלק מהפליאו
חצי חודש כן, ירידה ב2 קילו בשבויים. אני חשה שיפור בתחושות, שיפור במצב רוח
6 ירדתי במשקל וכעט אני עומדת על המשקל המתאים לגוף שלי אך ההיקפים ממשיכים לקטון. אני פחות רעבה ומרגישה יותר יעילה.
סבלתי ממעי רגיז מאד והתופעה חוזרת במידה הרבה יותר נמוכה ורק בימים שיש לי נפילות (כשאני לא אוכלת פליאו)
8 ירדתי במשקל, לא המון אבל עלו לי השרירים מאוד, השתנתה לי ממש הצורה, ההיקפים ירדו ואני חזקה מאוד. העבודה שלי דורשת כוח ומאמץ, ולכן התחזקתי מאוד בזמן הקצר הזה.
הפסקתי להיות עייפה באמצע היום, העור שלי בפנים יותר טוב, השיער ארוך יותר (אני לא מסתפרת) והציפורניים חזקות יותר.
36 ירידה במשקל של כ-5 ק"ג.
נפטרתי מעצירות שקודם לכן שרדתי רק הודות להרבה סיבים (פייבר1).
נעלמו גירודים בגב הרגליים, נעלמו פטריות ציפורניים ברגליים וקשקשים/קילופי עור
באזור הגבות והמצח.
נעלמו תחושות רעב חזק בבוקר ולקראת שעת ארוחת הצהריים.
5 ירדתי מעט במשקל 2-3 קילו האמת שאני לא במשקל ייתר
היקף המותניים הצטמצם
הבטן !! הבטן!!  עדיין כאן
יותר עירנית
יותר שלווה בכל הקשור ל"יואוו כמה שומן יש באבוקדו!!! "
שלמה ולא פוחדת לאכול שומן כי זה ממש טעים
1 ערנית יותר, חייכנית יותר, לא מחפשת לנשנש שבעה רוב היום, בריאה
שבועיים אני ישן פחות בשיעורים וקל לי לקום בבוקר
5 (עם הפסקה של חודשיים באמצע) ירדתי 6 קילו פחות או יותר מאז שהתחלתי עם הפליאו ועכשיו אני במשקל שאני מרוצה ממנו. אני מרגישה עירנית יותר, בריאה יותר, מפוקסת יותר ובעיקר אני מרגישה נהדר מלאכול מלא חמאה ודברים שאני אוהבת ולהרגיש טוב עם עצמי. הבעיה העיקרית שלי שאני שמחה שאני מצליחה להתמודד איתה ולשלוט בה (לא לחלוטין) זו האהבה שלי למתוק.
30 המשקל לא השתנה, אבל ויזואלית נראיתי רזה יותר… לפני זה היה ממש נפוחה כל הזמן זה בטח היה בעיקר הגלוטן ומלחים.  הרגשה כללית מאוד השתפרה ובעיקר כאבים כרוניים שסבלתי מהם  ברמות קיצוניות התמתנו וממשיכים להשתפר
2 הגעתי לתזונה קודם כל כדי לאזן סכרת נעורים תלויה באינסולין. אני רואה שיש שיפור ברמות הסוכר, הזרקה פחותה של אינסולין והרגשה יותר טובה בנושא.
ירידה בהקפים-לא הרבה כי אני אוכלת מוצרי חלב שמנים, ערנית מתמיד ולא רעבה
1 ירדתי בנתיים 4 קילו, ותחושת העייפות לאורך היום במיוחד לאחר הארוחות נעלמה. וההרגשה בבטן גם היא הרבה יותר נעימה וטובה.
חודשיים אני יותר ערני ואנרגטי, וירדתי אחרי החודש הראשון 10 קילו!
1 ירדתי במשקל כ 4 קילו מרגיש מעולה וקליל
3 שבועות ירדתי 1.5 ק"ג
1 לא יודע לגבי המשקל אך הייתה ירידה בהיקפים (מחכה להימדד עוד 4 ימים )
בשבוע הראשון דווקא חשתי בירידה בערנות ולאחר מכן כבר הרגשתי טוב
בתחושה הכללית די טוב , מרגיש קליל וללא צרבות/גזים וכל מיני תחושות שהיו חלק בלתי נפרד מחיי
4 חודשים לסירוגין תמיד הייתי נחשבת רזה אבל ההבדל ניכר בעיני בצורה משמעותית, אני מחוטבת- תמיד אמרו לי שהבטן הקטנה תרד אחרונה ואחרי עבודה קשה כי משם הכי קשה לשרוף, לא לקח הרבה זמן מאז שהבחנתי בריבועים ואף סימטריים שמתחילים לצוץ,אני מרגישה שאני מתחזקת.
אני יכולה להעיד על ירידה במשקל של 3/4 ק"ג היום אני שוקלת 50 ק"ג על 168, איני מקנה חשיבות למשקל יותר מכיוון שמסת השריר שוקלת יותר. הסיבה שאני מתמידה בתזונה שלי ובכושר היום אינה הנראות השינוי הגדול היה בעשייה שלי, חדות תובנות, ופתרון בעיות. אני ישנה מהר יותר(כמו שארנולד אומר) אני מרגישה מצויין
בערך 3-5 כן- את האמת שאני אוכל קטניות ומעט "שובר" לפעמים אך כמובן שאני מרגיש הצלחה לא חליתי מאז ואני בריא ומרגיש מצויין.
1 ידתי במשקל, ירידה ניכרת באחוז שומן
11 במהלך החודשיים הראשונים בלי דגניים כמעט, ירדתי ארבעה ק"ג בקלות. בהמשך עליתי אותם לאיטי.
יש שיפור בערנות ובהרגשה הכללית הגופנית. יש איזשהו שיפוי בהופעה החיצונית: עור הפנים נראה טוב יותר, גם בלי לרדת שוב את הקצת שמציק לי אני זזה טוב יותר ומקבלת הרבה מחמאות.
1 אין ירידה במשקל.
יש רמות סוכר יציבות  יותר.
הרגשה כללית טובה יותר.
24 שיפור בערנות, איכות השינה, ויטאליות
7.5 מהר מאוד חשתי  שינוי, היה שיפור בהרגשה הכללית שלי שלוותה בירידה משמעותית ובו זמנית מתונה במשקל, נכון לעכשיו הורדתי 33-34 ק"ג מאז שהתחלתי פליאו, חזרתי ללבוש בגדים שבזמנו שמתי בצד ולא חשבתי שאני אראה אותם עלי שנית, יש לי דרך ארוכה עד שאני אגיע למשקל תקין אבל אני יודע את הדרך הנכונה שתוביל אותי לשם
0.6 עדיין לא ראיתי ירידה משמעותית במשקל אך כמעט איני חשה תחושת רעב. אני אוכלת פחות מבעבר וזה לא מפריע לי.
חודשיים אין משהו מיוחד
8 ירידה של 33 קי״ג
חודש תחושת קלילות, מעט ירידה במשקל כק"ג, בטן שקטה, מעט חולשה
6 לא ירדתי במשקל ואחוזי השומן נעים בין 30-32. מבחינה זו אין תזוזה
אך מבחינת עירנות, יכולת לעבוד שעות ארוכות וממושכות, "נחיתה במיטה", יכולת תפקוד בסיסית כמו עליה במדרגות, מצבי רוח וכו'   שיפור מירבי!,
3 לא נשקלתי אבל בטוח ירדתי בערך 3, 4 ק"ג.
החגורה חזרה לחור מלפני 18 שנים.
1.3 שיפור בערנות
שיפור תחושת חיות וויטאליות (קיומית אם אפשר לומר בלי להישמע מגזימה)
בתחילה נעלמו פטריות הציפורניים כליל אבל הן חזרו לאחר שנה (אולי יחד עם עליה בצריכת פירות וסוכרים אחרים)
2 ירידה של 3 ק"ג
הפליאו עזר בסידור הארוחות ובהורדת התלות בארוחות ביניים . לפני הפליאו אם לא הייתי אוכלת משהו קטן כל שעתיים-שלוש הייתי מרגישה חולשה (ככל הנראה עקב נפילת סוכר)
בנוסף, עקב החוסר תלות באוכל יש יותר ריכוז וערנות כי לא צריך כל הזמן לעשות הפסקות לנשנוש.
דבר נוסף שהפליאו עזר בו (ממש החל מהימים הראשונים) הוא סידור היציאות. עברתי ממצב של יציאה פעם בשבוע-שבוע וחצי ליציאה כל יום (כמו שאמור להיות לאדם בריא)
2 כן.
ירידה במשקל, כ 3 ק"ג בחודש וחצי.
12 ירידה במשקל של 11 ק״ג.
אנרגיות מטורפות שלא נגמרות
רגישות גבוהה לסוכר ופחמימות. (התבטא בקפיצת אנרגייה קיצונית ואז הרגשת עייפות לא נשלטת והכל תוך שעה)
עירנות בזמן היום ללא צורך לשתות קפה בכלל
אין יותר גזים לא ברורים.
2 מאז שקיבלתי את הספר והתחלתי ליישם(כרגע רק את התזונה ובהמשך אימונים) עברו חודשיים ואני 5 קילו פחות (אם כי יש להודות שמלבד שומן איבדתי מסת שריר)
7 כעת, חצי שנה אחרי, 3 קילו פחות (אין צורך ביותר), ספורט באופן קבוע (שחייה האהוב עליי), בטן לא מנופחת לעולם, אין כאבי בטן כל יום ואין בכלל, העור חלק יותר, לא רעבה כמעט בכלל. והקושי היחידי הוא להגמל משוקולדים טעימים ומתוקים שגורמים לי לחייך 🙂  (לאט לאט גם אצליח בזה, הכל עניין של כוח רצון)
עירנית יותר ללא ספק.
בן הזוג שלי ירד ב- 15 קילו בחודשיים כמעט וכעט אמא שלו החלה בתהליך גם כן.
אבא שלי בן 59 ירד 6 קילו בחודשיים.. והרשימה עוד ארוכה לגבי אנשים ששיתפתי אותם בכך וחייהם הפכו קלים וטובים יותר 🙂
תודה !
שבועיים שיפור רב מאוד  התזונה הגיונית ומשמחת לא נוגעת בגלוטן וסוכר בעיקבות טיפול במכון אברהמסון  ממשיכה כי זה הגיוני
חודש שיפור בערנות
2 תחושת עירנות גבוהה ( לפעמים אני נרדמת בלילה רק ב00:00 / 1:00 .
אך למרות זאת לא מתקשה לקום בבוקר , אלא להפך ! אני קמה בבוקר בקלות , עירנית בצורה שלא הכרתי .
תחושת קלילות תמידית , גם לאחר האוכל ( מדהים !!! )
24 ירדתי 30 קג בשנתיים ירדתי ביותר מ 50% בטריגליצרידים , הסוכר שלי התאזן, בלוטת התריס שלי חזרה לתפקד  לחץ הדם ירד ואני מרגיש מעולה, מלא באנרגיה  לא מרגיש עייף כל היום וזרקתי לפח את כל הכדורים .
15 ירדתי 13 ק"ג, מרגיש ערני חזק ובריא הרבה יותר. ממש ברגעים הראשונים חשתי תחושת קלילות על הגוף.
4 אני מתאמנת הרבה זמן, שמתי לב שסוף סוף האימונים שלי משתלמים והצלחתי לרדת יותר בקלות באחוזי שומן, התחזקתי והשתפרתי בביצועים בבית הספר.
בנוסף לכל, אני גם מרגישה פחות כבדה אחרי ארוחות. יש לי תחושה של קלילות עם הרבה אנרגיה.
3 עוד לפני שהבנתי שאני יורדת במשקל (וירדתי כ- 7 ק"ג עד כה, אשמח לעוד כ- 2-3 :-)), הרבה אמרו לי שנראה שהצטמקתי… כמובן שבתור אחת שנאבקה שנים במשקל (ואני לא שמנה..) והקפידה לאכול דל קלוריות, דל שומן, דל אוכל, כולל ספירת נקודות – זה הדבר הראשון ששימח אותי. תחושת הכובד/נפיחות בבטן שהייתה מנת חלקי, נעלמה. במיוחד, שובע (פירוט בהמשך).
2 4 קג בחודש וקצת
שיפור בעירנות
מערכת עיכול שקטה יותר בלי גזים ובלי כאבי בטן או שלשולים
נפיחות זה משהו שנשאר בעבר לשמחתי
בהמשך אנסה אולי לעשות אתגר בלי מוצרי חלב בכדי לבדוק קשר לאסטמה
חוצמיזה כל אדם שמספרת לו ומצטרף זה אושר בשבילי
מרגישה כאילו ראיתי אור מסוים ורוצה לשתף את כולם
6 ירידה במשקל, שינויים דרמטיים בגוף – הצטמצמות, הורדת בטן גדולה. רוגע נפשי ואיזון, אנרגיות, אפס בעיות בריאות.
ארבעה חודשים כן ישנה ירידה של 12 ק"ג בינתיים
שלושה שבועות עירני קצת יותר
מרגיוש קצת יותר טוב
12 עירני, רואה צלול יותר, שבע יותר זמן, חזק מאוד פיזית, בעיות הקשב והריכוז ירדו וסובל פחות מבעיות בעיכול.
4 ובכן , במהלך הזמן הקצר של 4 חודשים הפסקתי לאכול פחמימות בסגנון תפוחי אדמה , קיטניות למעט אורז מלא ובצמצום . וכמובן כל סוכר בכל צורה שהיא . במקביל חיזקתי את אכילת הבשר ויחד איתו את צריכת השומן מהחי . הרבה סלט ירקות עם שמן זית. טחינה מלאה וביצים .
התוצאה הייתה 12.5 קג פחות . חזרתי לבגדים שעלו עלי בשנת 1999 .
כמובן שהפסקתי עם נימנום אחר הצהרים , פשוט לא עייף ,כמעט אף פעם ביום . שעות העירנות שלי הפכו מ 6-7 בבוקר ל 11 בלילה בלי שום סימן של שחיקה .
בנוסף לאימוני הכושר  בסגנון ה EMS הגעתי ליכולת פיזית מדהימה . חזרתי 20 שנה לאחור .
10 ירדתי ב11 ק"ג ס"כ . התחלתי לרדת בימים הראשונים של הדיאטה
1 שיפור תחושות
2 ירידה במשקל (כמעט 3 ק"ג למרות שאני רזה), מראה חטוב יותר וצעיר, שמחה גדולה יותר, קלילות בספורט ובכלל, פחות גזים.
7 לא רעבה כל שנייה כמו פעם. מלאה מארוחה שתיים ביום. יותר אנרגטית
7 חוד ירדתי כ10 ק"ג – בחודשים הראשונים.תוך חודשיים שלושה
הרגשה כללית יותר טובה
חיוניות כוחות
אין נפיחות ועייפות
בטן  שטוחה בטבעיות
36 שומר כבר כשנתיים 20 קילו פחות משקל גוף
וחזק אבסולוטית בהכל
9 תוך זמן קצר הצלחתי לרדת 2 מידות במכנסיים וההיקפים בכל הגוף הצטמצמו משמעותית, חלו שינויים לטובה בכל המדדים בבדיקות הדם, טרגליצרידים ירדו מ 211 ל 45, עירנית יותר, תופעות מוזרות של התנפחות הבטן ורעב תמידי חלפו!
16 ירידה של כ – 4 ק"ג, רובם בחודש הראשון, ומאז עלייה משמעותית במסת שריר על חשבון אחוזי שומן (מתאמנת בחדר כושר). עירנות מדהימה- מיצור מנומנם וחסר מצב רוח הפכתי לפצצת אנרגיה עם מצב רוח מצויין רוב הזמן. אין יותר מריבות עם האוכל ורגשי אשם, נהנית מארוחות בריאות ומפנקות ומשובע מספק בין הארוחות.
התחלתי באופן חלקי לפני כשבוע קשה לקבוע עדיין אבל בתחושה הפנימית אני מרגיש טוב יותר עם זה שאני יודע מה אני מכניס לפה ולמה.
20 חוויתי הרבה דברים טובים. קודם כל ירידה במשקל שזו הייתה המטרה הראשונה שלי. לא ירדתי הרבה וזה לקח (ועדיין לוקח) המון זמן. נראה לי כי פשוט הצלחתי להרוס את הגוף שלי מכל הג'אנק שאכלתי ומכל הדיאטות שניסיתי. ירדתי 7 קילו שירדו תוך שנה ומאז אני לא יורדת במשקל (ועוד יש מה להוריד) אני הרבה יותר עירנית ומרגישה בכללי מעולה!
3 חוויתי ירידה משמעותית בהיקפים (רזיתי), בעיקר בכרס (לא במשקל), ומנגד, עליה במסת השרירים וחיטוב/מיצוק.
האנרגיות שלי השתפרו (אני רוכב אופניים ורץ ועובד שעות ארוכות – והרבה פחות עייף ומתעייף).
פחות רעב. לפני פליאו נשנשתי מלא ובכל הזדמנות; בהתחלה אכלתי הרבה ארוחות; כעת רק 2 ארוחות ביום, וצום של בוקר (למעט מים עם לימון).
2.5 ירדתי מעט במשקל, כמעט חמש קילו בחודשיים וחצי שיפור ענק בעירנות ותחושה כללית טובה.

דלקות עדיין יש בגוף, מתבטא בכאבי מפרקים לעיתים וכו

21 ירידה לא רצינית 2-3 ק"ג קיבלתי מרץ בלתי נדלה כל היום, כמו בת 40. עור הפנים הצעיר….והעיקר טעים לי ומשביע.
אף פעם לא הצלחתי לסיים אתגר.
2 שיפור כללי , הפחתה יפה מאוד במשקל ושינוי מדהים במדדי הכליות..
רופא המשםחה שלי הגדיר זאת "אתה עוד מעט אדם בעל כליות תקינות"
12 – ירדתי 9 ק"ג ב7 חודשים והעלאתי את מאסת השריר בצורה ניכרת.
– אני ערני הרבה יותר.
– באופן כללי הריכוז הוא אתגר אישי עבורי ומאז הפליאו חל שיפור ניכר.
– בעיות העיכול הנוראיות והאקנה שליוותה אותי במשך שנים נעלמו.
– היו לי בעיות שרירים עקב השירות הקרבי והן עברו.
– אינני מפחד להשמין.
– הצרבות שהיו מנת חלקי ביומיום נעלמו.
– אין יותר גזים, יציאות רכות, נפיחות בבטן וכו'.
12 שיפור בעירנות, אין נפיחות בבטן ונעלמו כל כאבי הבטן מייד אחרי האוכל.
שנה עלייה במשקל (מסת שריר)
2 השיפור אצלי היה ממש מידי תוך ימים ספורים הרגשתי שינויים חיוביים.
ראשית אני כבר יותר משנה מרגיש עייפות חולשה ועוד כל מיני סימפטומים מוזרים. תוך ימים מהתחלת הפליאו הכל נעלם. אני ערני מרגיש חזק ושמח. תחושת הרעב נעלמה ואני אוכל כמה שאני רוצה. ירדתי בחודשים 11 קילו.
48 בערך ירידה מיידית במשקל- תוך חודש 5 קילו. אח"כ שמירה לאורך הזמן
גם שיפור בעירנות ותחושת שליטה עצמית לגבי אוכל
2 ירידה במשקל, בחודש וחצי 5 קילו צמצום הקפים, אין כאבי ראש, מחזור קל יותר, ערנות
14 שיפור משמעותי בתגובה לאוכל, פחות נפיחות וכן ירידה קלה במשקל. פחות נפיחות והבנה שמזונות מעובדים,דגנים, ובעיקר מוצרי חלב לא טובים לי
מספר חודשים לא
9 ירדתי כ 12-13 ק"ג בתקופה של 6 חודשים והמשקל התאזן.
גמילה מלאה מפחמימות אין צורך במתוקים. אין הרגשה של רעב שעה אחרי הארוחה.
אני צם על בסיס יומי מארוחת הערב עד ארוחת הצהריים יום למחרת ובעיקרון אוכל כשמרגיש רעב.
בדיקות הדם השתפרו (יחס HDL לטריגליצרדים). ה HDL שלי היה נמוך שנים (30) תוך חודש בתזונה קיטוגנית עלה ל 42 ואחרי 4 חודשים ל49.
אין אובססיה לאוכל ותחושות רעב. מרגישים שובע.
העירנות והריכוז במהלך יום העבודה השתפרו.
16 שיפור משמעותי החל מסוף החודש הראשון בהרגשה הכללית,חי יותר, בריא יותר, מהיר יותר, מרוכז יותר, פחות עייף ועוד המון דברים טובים 🙂
1.5 ירידה במקשקל 3 ק"ג, ערנית ופעלתנית הרבה יותר במשך היום כמו השפן של אנג'ייזר פעילה פעילה פעילה ואז קורסת למיטה בערך ב22:30בלילה ( לא יכולה ליישם את השינה המוקדמת עקב הנקת חלום ב22:30 לבני שכיום כחצי שנה) ישנה עד 6:00 בבוקר כי התינוק כבר לא מתאפק להנקה הבאה, אנרגטית מאוד, שינה אותי מחשבתית המון ובאופיי, נטשתי את המטבח לפני 20 שנה ופתאום חזרתי אליו בגדול ובעלי והילדים מרוויחים מהתהליך למרות שהם לא פלאו אבל מרוויחים ארוחות פלאו טובות לפחות פעם ביום, שונאת פעילות פיזית אך הרגשת האנרגיה שזורמת בי גורמת לי לבצע הליכות ( מעניין אם זה ישתלב בחזרתי לעבודה) יוצאת עם ילגי לפאר הקרוב שם יש המון מכשירי כושר וכולנו מתעמלים , מידי פעם עושים תחרות ספרינטים ובנתיים אני מקום 2 ( לא מחשיבה את בעלי, הבן הבכור מקום ראשון בן 11 ודניאל מקום שלישי בן 9.5) , אוטומטית שעות הצפייה בטלוויזיה פחתו, מרב שעמום ועודף אנרגיה אני משגעת את בעלי בתחביב החדש שלי עיצוב הבית והכנת צבעים חיים, אפילו תנוחת השינה שלי השתנתה משום מה התחלתי לשלב גם שיינה על הבטן וזה מוזר כי לא יכולתי שנים לישון על הבטן בגלל בעיות גב תחתון בעקבות 3תאונות דרכים שעברתי בעבר, בעלי טוען למרות שעוד יש לי בטן הריונית שגופי החל להתעצב, הבטן אגן וירכיים מתחילים לקבל צורה יפה יותר, למרות שירדתי רק 3 ק"ג מכנסיים קודמים טרם ההריונות ( 2 יחסית ברצף יש לי פעוט נוסף בין 2.4 ) עולים עליי וזה מדהים בעייני, הביטחון העצמי שלי עלה נפלאות והפרופורציות לחיים התחדדו יותר בעיקר לגבי מקום העבודה, שזהו רק האמצעי לפרנסה ולא המטרה כמו שמשווקים לנו בכל הזדמנות, המטרה העיקרית והחשובה ביותר הוא הגרעין המשפחתי האישי שלי ויצירת מעגל חברתי סביבנו , היינו די בודדים רק הגרעין שלנו ובני משפחת בעלי ואט אט התחלנו לחדש קשרים עם חברים ואפילו היו 2 מפגשים בינתיים…בקיצור זה מה שעולה לי כרגע אבל אני בטוחה שישנם עוד שינויים ששכחתי לציין
12 אני לא ממש אוכלת פליאו,  אמנם העליתי את כמות השומן הרצוי  והשתדלתי לנקות את המזווה אבל לחם אורז וסוכר נוכחים בתזונה שלי בדרך זו או אחרת
3 ירידה קלה במשקל (לא שהייתי שמן מלכתחילה)
5 חודשים ירידה במשקל, חיוניות
2.5 ירדתי 10 קילו בחודשיים מבלי לשנות את משטר האימונים שלי כלל!!! באופן כללי, ירדתי בשתי מידות בבגדים. אני לא בתחושת רעב תמידית ולא אוגר "חטיפי אנרגיה" במגירה במשרד יותר. היתרון הגדול הוא בכך שאני מרגיש יותר בשליטה באוכל מאשר האוכל שולט בי.
12 מאז שעברתי לתזונה הקדמונית ירדתי כ30 קילוגרם, ודופק הלב שלי ירד מ85 ל56 במנוחה, אני מרגיש ערני יותר וחד מחשבה יותר מאי פעם ואני לא חולה כבר שנה שלמה.
1.5 שבועיים של גמילה קשה ביותר שכללה חום גבוה!! (לא וירוס ולא דלקת) פריחה בעור. עייפות. חולשה. ממש מחלה – ניקוי רעלים. (חשוב בעיניי לדבר על הגמילה ודרכי התמודדות כי היא עשוייה לגרום לאנשים להפסיק את הניסיון וחבל).
בחודש וחצי בהם אני בתזונה ירדתי 6 קילו. הפסיקו תופעות של מעי רגיז (הייתי הולכת לשירותים עשרות פעמים ביום היום פעם אחת) הפסיקו כאבי ראש רבים. העור עדיין לדעתי בתהליך שינוי מחכה לראות איך יראה בעוד תקופה. הייתי על סף סכרת גבולית אבל עוד לא עשיתי בדיקות דם.
10 ירידה דרמטית בטריגליצרידים, ירידה מתונה ברמות הסוכר ולצערי עלייה בכולסטרול (הרופא מאלץ אותי לקחת סטטינים) ועלייה קטנה אך מתמדת במשקל.
24 תוך שישה חודשים בערך ירדתי במשקל (3 ק"ג) זה היה בדיוק מה שרציתי ולא היה צורך ביותר. כנראה שבעזרת התזונה הגוף הבין מה נכון ומאוזן לו.
לפני כן הייתי נהיית חולה / מצוננת כל חודשיים (!), ומאז זה ירד לשלוש פעמים בשנה גג. (וגם זה רק אם אכלתי רעל)
בנוסף, הייתי כזאת שתמיד עייפה, חלשה, חסרת אנרגיות, סובלת מכאבי בטן (לפני האוכל, אחרי האוכל, תוך כדי האוכל, בבוקר ובלילה) וכל התופעות האלה נעלמו!
9 משמעותית ירידה במשקל ועלייה באנרגיה ובריכוז

 

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.